| dc.contributor.author | علی پور, احمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | شقاقی, فرهاد | fa_IR |
| dc.contributor.author | دلیر, مجتبی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:03:47Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:03:47Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:03:47Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:03:47Z | |
| dc.date.issued | 2011-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-06-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-03-13 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | علی پور, احمد, شقاقی, فرهاد, دلیر, مجتبی. (1390). تحول عادتهای شمارش با انگشتان در کودکان خردسال: نقش سواد و دست برتری. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 8(30), 157-166. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-305X | |
| dc.identifier.issn | 2251-9955 | |
| dc.identifier.uri | http://jip.azad.ac.ir/article_512262.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253718 | |
| dc.description.abstract | برای بررسی تحول الگوی عادات شمارش با انگشتان در کودکان خردسال با تأکید بر نقش سواد و دست¬برتری، 200 نفر از کودکان پیش¬دبستانی و دبستانی شهر تهران به روش نمونه¬برداری خوشه¬ای انتخاب شدند و پرسشنامة دست¬برتری چاپمن و چاپمن (1987) و پرسشنامة شمارش با انگشتان (کورن، 1993 ) در مورد آنها اجرا شد. نتایج آزمون خی دو نشان دادند که بین دو گروه پیش¬دبستانی (فاقد سواد) و دبستانی (باسواد) و دو گروه راست¬برتر و چپ¬برتر در الگوی عادات شمارش با انگشتان تفاوت معنادار وجود دارد، امّا بین دو گروه پسر و دختر در الگوی عادات شمارش با انگشتان تفاوت معنادار یافت نشد. اکثر کودکان پیشدبستانی با دست راست (5/23%) و دست چپ (18%) و بیشترکودکان دبستانی با دست راست و همچنین، کودکان راست¬برتر اغلب با دست راست و کودکان چپ¬برتر اغلب با دست چپ شمارش از یک تا 10 را شروع کردند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 247 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | fa_IR |
| dc.subject | عادتهای شمارش با انگشتان | fa_IR |
| dc.subject | دست برتی | fa_IR |
| dc.subject | سواد | fa_IR |
| dc.subject | جنس | fa_IR |
| dc.title | تحول عادتهای شمارش با انگشتان در کودکان خردسال: نقش سواد و دست برتری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | استاد دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترا دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 30 | |
| dc.citation.spage | 157 | |
| dc.citation.epage | 166 | |