اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر ابعاد ادراک شایستگی دانشآموزان
(ندگان)پدیدآور
بهادرمطلق, اسلامعطاری, یوسفعلیبهادر مطلق, غلامنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر ابعاد ادراک شایستگی دانشآموزان بود. از این رو، 50 دانشآموز پسر کلاس پنجم ابتدایی به روش نمونهبرداری تصادفی خوشهای انتخاب شدند و در دو گروه آزمایشی و کنترل (هر کدام 25 نفر) به مقیاس ادراک شایستگی کودکان (هارتر، 1982) پاسخ دادند. پژوهش از نوع پیش آزمونـپس آزمون با گروه کنترل بود. راهبردهای شناختی (ملکی، 1384) طی 10 جلسه 35 دقیقهای در گروه آزمایشی اجرا شد. نتایج تحلیل کواریانس نشان دادند که راهبردهای شناختی در تغییر ابعاد ادراک شایستگی (شناختی، فیزیکی و اجتماعی) دانش آموزان مؤثر است و آموزش پس از پیگیری با فاصله زمانی 30 روز نیز پایدار مانده است.
کلید واژگان
راهبرد شناختیادراک شایستگی
دانشآموزان ابتدایی
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مشاورهاستاد دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان
کارشناس ارشد روانشناسی
شاپا
1735-305X2251-9955




