نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبارانی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorدرخشان, معراجfa_IR
dc.contributor.authorاناری نژاد, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:03:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:03:16Z
dc.date.available1399-07-09T04:03:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:03:16Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-30en_US
dc.date.submitted1398-08-08fa_IR
dc.identifier.citationبارانی, حمید, درخشان, معراج, اناری نژاد, عباس. (1398). جو عاطفی خانواده و بی صداقتی تحصیلی: نقش واسطه ای خودپنداشت تحصیلی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 16(61), 97-108.fa_IR
dc.identifier.issn1735-305X
dc.identifier.issn2251-9955
dc.identifier.urihttp://jip.azad.ac.ir/article_668722.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253532
dc.description.abstractهدف این پژوهش تعیین نقش واسطه‌ای خودپنداشت تحصیلی در ارتباط بین جو عاطفی خانواده و بی‎صداقتی تحصیلی بود. شرکت‌کنندگان پژوهش 209 (96 دختر و 113 پسر) دانش‎آموز دوره ابتدایی شهر فسا بودند که به شیوه نمونه‌برداری تصادفی خوشه‎ای انتخاب شدند و به مقیاس جو عاطفی خانواده هیل برن (1964)، سیاهه خودپنداشت تحصیلی چن و تامپسون (2004) و مقیاس بی‎صداقتی تحصیلی مک‎کیب و تروینییو(1996) پاسخ دادند. به منظور بررسی فرضیه‌های پژوهش از مدل‌یابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که جو عاطفی خانواده از طریق خودپنداشت تحصیلی، پیش‌بینی‌کننده بی‎صداقتی تحصیلی است. یافته‌های این پژوهش نشان‌دهنده اهمیت توجه به نقش جو عاطفی خانواده و خودپنداشت تحصیلی در بی‎صداقتی تحصیلی دانش‎آموزان است.<br />fa_IR
dc.format.extent786
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبfa_IR
dc.relation.ispartofروانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانیfa_IR
dc.subjectجو عاطفی خانوادهfa_IR
dc.subjectخودپنداشتfa_IR
dc.subjectبی‎صداقتی تحصیلیfa_IR
dc.subjectروان‌ شناسی تحولیfa_IR
dc.subjectروان ‌شناسی تربیتیfa_IR
dc.titleجو عاطفی خانواده و بی صداقتی تحصیلی: نقش واسطه ای خودپنداشت تحصیلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای روان شناسی تربیتی دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترایی روان شناسی تربیتی دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار برنامه ریزی درسی دانشگاه شیرازfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue61
dc.citation.spage97
dc.citation.epage108


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد