| dc.contributor.author | بارانی, حمید | fa_IR |
| dc.contributor.author | درخشان, معراج | fa_IR |
| dc.contributor.author | اناری نژاد, عباس | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:03:16Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:03:16Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:03:16Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:03:16Z | |
| dc.date.issued | 2019-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-10-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-08-08 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بارانی, حمید, درخشان, معراج, اناری نژاد, عباس. (1398). جو عاطفی خانواده و بی صداقتی تحصیلی: نقش واسطه ای خودپنداشت تحصیلی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 16(61), 97-108. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-305X | |
| dc.identifier.issn | 2251-9955 | |
| dc.identifier.uri | http://jip.azad.ac.ir/article_668722.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253532 | |
| dc.description.abstract | هدف این پژوهش تعیین نقش واسطهای خودپنداشت تحصیلی در ارتباط بین جو عاطفی خانواده و بیصداقتی تحصیلی بود. شرکتکنندگان پژوهش 209 (96 دختر و 113 پسر) دانشآموز دوره ابتدایی شهر فسا بودند که به شیوه نمونهبرداری تصادفی خوشهای انتخاب شدند و به مقیاس جو عاطفی خانواده هیل برن (1964)، سیاهه خودپنداشت تحصیلی چن و تامپسون (2004) و مقیاس بیصداقتی تحصیلی مککیب و تروینییو(1996) پاسخ دادند. به منظور بررسی فرضیههای پژوهش از مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که جو عاطفی خانواده از طریق خودپنداشت تحصیلی، پیشبینیکننده بیصداقتی تحصیلی است. یافتههای این پژوهش نشاندهنده اهمیت توجه به نقش جو عاطفی خانواده و خودپنداشت تحصیلی در بیصداقتی تحصیلی دانشآموزان است.<br /> | fa_IR |
| dc.format.extent | 786 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | fa_IR |
| dc.subject | جو عاطفی خانواده | fa_IR |
| dc.subject | خودپنداشت | fa_IR |
| dc.subject | بیصداقتی تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | روان شناسی تحولی | fa_IR |
| dc.subject | روان شناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.title | جو عاطفی خانواده و بی صداقتی تحصیلی: نقش واسطه ای خودپنداشت تحصیلی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترای روان شناسی تربیتی
دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترایی روان شناسی تربیتی
دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار برنامه ریزی درسی
دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 16 | |
| dc.citation.issue | 61 | |
| dc.citation.spage | 97 | |
| dc.citation.epage | 108 | |