نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T04:01:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:01:14Z
dc.date.available1399-07-09T04:01:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:01:14Z
dc.date.issued2013-02-19en_US
dc.date.issued1391-12-01fa_IR
dc.date.submitted2012-04-20en_US
dc.date.submitted1391-02-01fa_IR
dc.identifier.citation(1391). رفتار تغییر برند در شرکت‌های بیمه با رویکرد روان‌شناسی مصرف‌کننده. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمه, 27(4), 113-137.fa_IR
dc.identifier.issn2251-7723
dc.identifier.issn2251-7731
dc.identifier.urihttp://jir.irc.ac.ir/article_3317.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/252805
dc.description.abstractهدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تأثیر خصوصیات شخصیت مصرف‌کننده و روابط درک‌شده توسط وی بر روی تمایل به تغییر برند، با درنظرگرفتن نقش تعدیل‌گر شدتِ ضعف خدمات در بازار بیمه است. بدین‌منظور از جامعة آماری بیمه‌گذاران بیمه مسئولیت نمایندگی‌ها و شعب بیمه «الف»، «ب» و «ج» در شهر تهران در سال 1389 استفاده شد و به روش طبقه‌ای غیرنسبی تعداد 180 نمونه انتخاب و اطلاعات لازم به‌وسیله پرسش‌نامه دریافت گردید. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و تحلیل آماری از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد و داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار PLS مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که وقتی شدتِ ضعف خدمات بالاست، افرادِ با مرکز کنترل درونی نسبت به افرادِ با مرکز کنترل بیرونی، تمایل بیشتری به تغییر برند دارند. همچنین زمانی که شدتِ ضعف خدمات بالاست، درگیری عاطفی بالا در روابط درک‌شده توسط مشتری، تمایل او را به تغییر برند مصرفی کاهش می‌دهدfa_IR
dc.format.extent271
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشکده بیمهfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمهfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Insurance Researchen_US
dc.subjectرفتار تغییر برندfa_IR
dc.subjectخصوصیات شخصیت مصرف‌کنندهfa_IR
dc.subjectروابط درک‌شدهfa_IR
dc.subjectضعف خدماتfa_IR
dc.subjectبیمه مسئولیتfa_IR
dc.titleرفتار تغییر برند در شرکت‌های بیمه با رویکرد روان‌شناسی مصرف‌کنندهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue4
dc.citation.spage113
dc.citation.epage137


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد