مرور دوره 27, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار

  • عوامل مؤثر بر تقاضای بیمه عمر در ایران 

    عباسی, ابراهیم؛ درخشیده, سمانه (پژوهشکده بیمه, 2013-02-19)
    بیمه از ابزارهای مهم و اساسی در دنیای متمدن امروزی است که نقش بسزایی در کاهش ریسک و تأمین امنیت مالی و ذهنی و درنهایت ایجاد بسترهای لازم برای توسعة اقتصادی کشور دارد. هدف اصلی این تحقیق بررسی عوامل مؤثر بر تقاضای بیمة عمر ...

  • بررسی اثربخشی روش های فروش بیمه عمر 

    آقازاده, هاشم؛ جندقی, غلام‌رضا؛ خلیل, مریم (پژوهشکده بیمه, 2013-02-19)
    تحقیق حاضر به بررسی اثربخشی روش های فروش بیمة عمر می‌پردازد. فروشندگان به منظور فروش خدمات بیمه، نیازمند تجهیز به روش ها و تکنیک های اثربخش هستند. ازاین‌رو هدف پژوهش حاضر، نخست شناسایی روش های فروش و شاخص-هایی به‌منظور ...

  • بررسی مرور زمان در بیمه‌های بازرگانی 

    معزی, جعفر (پژوهشکده بیمه, 2013-02-19)
    نقش بیمه‌های بازرگانی در پوشش خسارت‌هایی که در اثر خطرهای گوناگون به جوامع بشری وارد می‌شود، غیرقابل انکار است. از زمانی که انسان با خطر روبرو شده، دائم به دنبال راه‌حلی بوده که از وقوع خطرها پیشگیری کند یا اینکه راهی پیدا ...

  • رفتار تغییر برند در شرکت‌های بیمه با رویکرد روان‌شناسی مصرف‌کننده 

    پدیدآور نامشخص (پژوهشکده بیمه, 2013-02-19)
    هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تأثیر خصوصیات شخصیت مصرف‌کننده و روابط درک‌شده توسط وی بر روی تمایل به تغییر برند، با درنظرگرفتن نقش تعدیل‌گر شدتِ ضعف خدمات در بازار بیمه است. بدین‌منظور از جامعة آماری بیمه‌گذاران بیمه مسئولیت ...

  • نیازسنجی و تحلیل شکاف آموزشی کارکنان یک شرکت بیمه و تدوین نیازهای آموزشی آنها براساس مدل استاندارد مهارت 

    فتحی واجارگاه, کورش؛ خراسانی, اباصلت؛ دوستی, هومن (پژوهشکده بیمه, 2013-02-19)
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی نیازهای آموزشی یک شرکت بیمه در سه حیطة استاندارد شغلی، توانمندسازی و حل مسئله با استفاده از مدل نیازسنجی استاندارد مهارت اجرا گردیده است. جامعة آماری، شامل کلیة شاغلین در شرکت بیمه مورد بررسی در ...

  • تأثیر اعتماد آنلاین بر استفاده بیمه‌گذاران از خدمات 

    حقیقی کفاش, مهدی؛ مظلومی, نادر؛ اخوی‌راد, سیده ایما (پژوهشکده بیمه, 2013-02-19)
    کاربرد اینترنت و فناوری اطلاعات در صنعت بیمه به‌منظور تولید و توزیع خدمات بیمه‌ای، به بیمة الکترونیکی تعبیر می‌شود که نه تنها برقراری آن باعث کسب مزیت رقابتی برای شرکت‌های بیمه می‌شود، بلکه استفاده از آن این امکان را برای ...