دوره 29, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
الگوی رابطه قابلیت اجرا با اثربخشی راهبرد (مورد مطالعه: صنعت بیمه ایران)
(پژوهشکده بیمه, 2015-02-20)در این تحقیق، الگوی رابطه بین قابلیت اجرا و اثربخشی راهبرد در صنعت بیمه بررسی شده است. این تحقیق براساس نتیجه، توسعهای؛ بر اساس هدف، تبیینی- توصیفی؛ بر اساس نوع داده، کمّی- کیفی (ترکیبی) و بر اساس نقش محقق، مستقل از فرایند ...
-
امکانسنجی پیادهسازی هوشتجاری در صنعت بیمه
(پژوهشکده بیمه, 2015-02-20)از دغدغههای سازمانها، امکانسنجی و آگاهی از میزان آمادگی سازمان برای پیادهسازی هوشتجاری است. در این مقاله با استفاده از رویکردی که استیو ویلیامز و نانسی ویلیامز ارائه دادهاند، هفت شاخص برای سنجش آمادگی سازمانها برای ...
-
نگرشی بر ضرورتهای مقرراتگذاری مطلوب در صنعت بیمه کشور (با نگاهی به استانداردهای IAIS)
(پژوهشکده بیمه, 2015-02-20)ثبات صنعت بیمه -به عنوان رکنی از بازار مالی کشور- و تضمین حقوق طرفین عقد، امری ضروری است. امروزه تأمین کارایی و پایداری آن با گذار از رویکرد کلان دولتها از شکل سنتی نظام کنترل-دستور که جنبه اجباری و غیرانعطافی داشته به ...
-
خوشهبندی مشتریان بیمه بر اساس ارزشهای مورد انتظار
(پژوهشکده بیمه, 2015-02-20)هدف ما در این پژوهش، بخشبندی مشتریان یک شرکت بیمه است. برای این منظور، ابتدا با بررسی پیشینه پژوهش و همچنین مصاحبه با مشتریان و خبرگان صنعت بیمه، تعداد 30 متغیر به عنوان ارزشهای موردانتظار مشتریان شناسایی شد. برای تحلیل ...
-
تحلیل سیستم پاداش- جریمه ایران
(پژوهشکده بیمه, 2015-02-20)در این مقاله ابتدا فرم ریاضی سیستم پاداش-جریمه ایران ارائه میشود. سپس با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی و بر اساس 5 معیار «سادگی»، «جذابیت»، «طبقهبندی صحیح بیمهگذاران»، «سرعت همگرایی» و «احتمال ورشکستگی» سیستم ...
-
عوامل مؤثر بر تقاضای بیمه عمر در کشورهای درحالتوسعه منتخب
(پژوهشکده بیمه, 2015-02-20)بیمه عمر در جهان کنونی، از ابزارهای مهم اقتصادی است و استفادههای متعددی از آن میشود و مهمترین نقش آن در تأمین و تضمین آتیه خانوادههاست. بیمههای عمر از منابع سرمایهگذاریهای عظیم هستند و نقش پساندازی برجستهای دارند. ...
-
مدلی برای شناسایی نمایندگیهای بیمه با ارزش و با ریسک تنظیمشده
(پژوهشکده بیمه, 2015-02-20)تمام تلاشهای یک سازمان برای دسترسی به سهم بیشتری از مشتریان و در نهایت خلق ارزش برای مشتریان با ارزش متمرکز میشود. در این تحقیق مدلی جهت اندازهگیری و محاسبه ارزش عمر مشتریان در صنعت بیمه معرفی میگردد. برای این منظور ...
-
سنجش ریسک تمرکز رشته فعالیتهای صنعت بیمه در ایران
(پژوهشکده بیمه, 2015-02-20)ریسک تمرکز مؤسسات بیمه، نوع خاصی از ریسک بازار است که مؤسسه بیمه یا صنعت بیمه به دلیل تمرکز بر یک رشته فعالیت یا یک منطقه جغرافیایی با آن مواجه میشود. در این مقاله شاخص ریسک تمرکز رشته فعالیتهای صنعت بیمه کشور طی سالهای ...
-
قیمتگذاری مستمریهای عمر با استفاده از نرخ بهره فنی فازی
(پژوهشکده بیمه, 2015-02-20)بیمه مستمری یکی از انواع محصولات بیمه عمر است که در آن پرداختهای دورهای معینی تا زمان زنده بودن ذینفع بیمهنامه تضمین میشود. در قیمتگذاری مستمریهای عمر بایستی نااطمینانی پدیدههای جمعیتشناسی و متغیرهای مالی ...



