• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی همدان
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی همدان
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر کیفیت دولت الکترونیک بر مشارکت عمومی با در نظر گرفتن نقش واسطه‌ای اعتماد عمومی

    (ندگان)پدیدآور
    عقیقی, علیرضارستمی, رقیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    521.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی تأثیر کیفیت دولت الکترونیک بر مشارکت عمومی با در نظر گرفتن نقش واسطه­ای اعتماد عمومی انجام پذیرفته است. در این پژوهش، از روش توصیفی و از نوع همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مراجعه‌کنندگان به دفاتر پلیس +10 شهر همدان می­باشند که در فرآیند نمونه‌گیری با استفاده از جدول کرجسی و مورگان نمونه­ای برابر با 341 نفر به شیوه طبقه­ای نسبی انتخاب گردید. برای سنجش متغیرها از پرسشنامه­های استاندارد اعتماد عمومی و کیفیت دولت الکترونیک و مشارکت عمومی نولحسنا و همکاران، 2017، استفاده شده است که برای تعیین روایی آن­ها از روایی محتوایی و همچنین برای به‌دست آوردن پایایی آن­ها از ضریب آلفای کرونباخ بهره گرفته شده است که مقدار آن به ترتیب در پرسشنامه‌های مذکور 71/0و 70/0 محاسبه گردید. در این پژوهش، جهت آزمون فرضیه‌ها، تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش کمترین مربعات جزئی(pls)، نرم‌افزار SmartPLS ، نرم‌افزار SPSS و Smart PLS2  استفاده شده است. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات و کیفیت خدمات بر اعتماد نهادی و اعتماد بین فردی در مراجعه‌کنندگان به دفاتر پلیس+10 شهر همدان مؤثر است، به‌طوری‌که 44 درصد از تغییرات اعتماد نهادی و 53 درصد از تغییرات اعتماد بین فردی توسط کیفیت سیستم تبیین می‌شود. همچنین 27 درصد از تغییرات اعتماد نهادی و 38 درصد از تغییرات اعتماد بین فردی توسط کیفیت اطلاعات تبیین می‌شود. بر اساس ضرایب به‌دست‌آمده، 9 درصد از تغییرات اعتماد نهادی و 16 درصد از تغییرات اعتماد بین فردی توسط کیفیت خدمات تبیین می‌شود.
    کلید واژگان
    کیفیت دولت الکترونیک
    مشارکت عمومی
    اعتماد عمومی
    اعتماد نهادی
    اعتماد بین فردی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-07-23
    1397-05-01
    ناشر
    فرماندهی انتظامی استان همدان
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نورهمدان
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور همدان.

    شاپا
    2383-3548
    23833548
    URI
    http://hamedan.jrl.police.ir/article_91464.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/252

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب