نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, سعیدهfa_IR
dc.contributor.authorافخمی, حسینعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:56:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:56:20Z
dc.date.available1399-07-09T03:56:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:56:20Z
dc.date.issued2013-04-21en_US
dc.date.issued1392-02-01fa_IR
dc.date.submitted2013-09-19en_US
dc.date.submitted1392-06-28fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, سعیده, افخمی, حسینعلی. (1392). نگرش مبلغان دینی درباره پیامک و وبلاگ و میزان استفاده آنها. مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران, 2(1), 133-152. doi: 10.22059/jisr.2013.36580fa_IR
dc.identifier.issn2322-5254
dc.identifier.issn2888-6355
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jisr.2013.36580
dc.identifier.urihttps://jisr.ut.ac.ir/article_36580.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/251135
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف سنجش نگرش مبلغان دینی درباره وبلاگ، پیامک و میزان استفاده آنها از این دو فناوری انجام شده است. حوزه­های ارسالی پیامک و هدف از ایجاد وبلاگ از سوی آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور از نظریه رسانه دینی که به غایات دینی توجه دارد، استفاده شده که مراد از رسانه دینی بهره‌گیری از رسانه‌ها در جهت تحقق اهداف، غایات و آرمان‌های دینی‌ است. با توجه به قابلیت این دو ابزار ارتباطی از جهت سهولت استفاده، هزینه کم، سهولت دسترسی به جمع کثیری از مخاطبان و کاربرد آنها در ترویج آموزه­های دینی این پژوهش انجام شده است. <br />جامعه آماری پژوهش 220 مبلغ دینی ایرانی و خارجی زن و مرد ساکن در استان قم است که براساس نمونه­گیری تصادفی انتخاب شده­اند. در این پژوهش از ابزار پرسش­نامه استفاده شده و داده­ها با نرم­افزار علوم اجتماعی پردازش شده است. یافته­های پژوهش بر نگرش مثبت مبلغان درباره کاربرد وبلاگ و پیامک در ترویج آموزه­های دینی دلالت دارد. همچنین مطابق یافته­ها، انگیزه اکثر مبلغان از تهیه وبلاگ در ابتدا، انتشار افکار مذهبی و در مرحله بعد، اشاعه دین و آموزه­های آن در سطح جهانی است. همچنین متغیر جنسیت در نگرش درباره وبلاگ و پیامک تأثیر نداشت. بررسی متغیر سن نشان داد که هرچه سن مبلغان دینی پایین­تر باشد، نگرش آنها نسبت به کارایی پیامک و استفاده از آن در زمینه موضوعات دینی مثبت­تر است. همچنین مطابق یافته­ها، میان مبلغانی که وبلاگ داشتند و مبلغانی که نداشتند، تفاوت نگرشی مثبت و منفی معناداری مشاهده نشد.fa_IR
dc.format.extent453
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly of Social Studies and Research in Iranen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jisr.2013.36580
dc.subjectمبلغان دینیfa_IR
dc.subjectاینترنتfa_IR
dc.subjectنگرشfa_IR
dc.subjectوبلاگfa_IR
dc.subjectپیامکfa_IR
dc.titleنگرش مبلغان دینی درباره پیامک و وبلاگ و میزان استفاده آنهاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه جامع علمی کاربردیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue1
dc.citation.spage133
dc.citation.epage152


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد