نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدانش, پروانهfa_IR
dc.contributor.authorطوافی, پویاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:55:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:55:27Z
dc.date.available1399-07-09T03:55:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:55:27Z
dc.date.issued2017-03-21en_US
dc.date.issued1396-01-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-15en_US
dc.date.submitted1396-07-23fa_IR
dc.identifier.citationدانش, پروانه, طوافی, پویا. (1396). مطالعۀ جامعه‌شناختی - روان‌شناختی ارتباط فرهنگ‌سازمانی و بیگانگی اجتماعی (مورد مطالعه: دبیران زن مقطع متوسطۀ شهر تبریز در سال تحصیلی 1394-1393). اسلام و مطالعات اجتماعی, 4(416), 169-203. doi: 10.22081/jiss.2017.64516fa_IR
dc.identifier.issn2345-5586
dc.identifier.issn2676-7783
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22081/jiss.2017.64516
dc.identifier.urihttp://jiss.isca.ac.ir/article_64516.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/250832
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف مطالعۀ جامعه‌شناختی - روان‌شناختی رابطۀ‌ بین فرهنگ ‌سازمانی و بیگانگی اجتماعی در میان دبیران زن مقطع متوسطۀ شهر تبریز در سال تحصیلی (1394- 1393) انجام‌شده است. روش مطالعه، پیمایشی، جامعۀ‌ آماری آن کلیۀ دبیران زن مقطع متوسطۀشهر تبریز، حجم نمونه‌ 373 نفر و روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای بوده است. یافته‌های توصیفی نشان می‌دهد که در بین ابعاد ده‌گانۀ فرهنگ‌سازمانی بُعد کنترل، بالاترین میانگین و سیستم پاداش و تشویق، پایین‌ترین میانگین و در بین ابعاد پنج‌گانۀ بیگانگی اجتماعی ابعاد احساس بی‌قدرتی و احساس بی‌معنایی، بالاترین میانگین و احساس بی‌هنجاری، پایین‌ترین نمره را به خود اختصاص داده است. نتایج آزمون همبستگی، نشان از معنادار و معکوس‌بودن رابطۀ بین فرهنگ‌سازمانی با بیگانگی اجتماعی (21/0-) دارد. نتایج تجزیه ‌و تحلیل رگرسیونی نیز حاکی از آن بوده است که مؤلفۀ حمایت مدیریّت و هویت‌سازمانی با مقدار بتای به ترتیب (48/0-) و (29/0 -) بیشترین تأثیر را بر بیگانگی اجتماعی داشته است. هم‌چنین، نتایج تحلیل مسیر حاکی از تأثیر مستقیم فرهنگ‌سازمانی با مقدار بتای 34/0 - بر بیگانگی اجتماعی بوده است. معادلۀ پیش‌بینی میزان بیگانگی اجتماعی نیز توانسته است 9/70 درصد از واریانس متغیّر وابسته را تبیین کند.fa_IR
dc.format.extent694
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)fa_IR
dc.relation.ispartofاسلام و مطالعات اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Islam and Social Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22081/jiss.2017.64516
dc.subjectبیگانگی اجتماعیfa_IR
dc.subjectتبریزfa_IR
dc.subjectفرهنگ‌سازمانیfa_IR
dc.titleمطالعۀ جامعه‌شناختی - روان‌شناختی ارتباط فرهنگ‌سازمانی و بیگانگی اجتماعی (مورد مطالعه: دبیران زن مقطع متوسطۀ شهر تبریز در سال تحصیلی 1394-1393)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی ـ پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور واحد تهران غربfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی‌ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه پیام نور واحد تهران غربfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue416
dc.citation.spage169
dc.citation.epage203


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد