دوره 4, شماره 4 (پیاپی 16)
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تبیین واقعیت پدیدار و روش پدیدارشناسی بر اساس فلسفه هوسرل و بازسازی آن بر اساس فلسفه صدرالمتالهین
(دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی), 2017-03-21)در این نوشتار، ابتدا برای واقعیت پدیدار، هفت ویژگی بر اساس دیدگاههای فلسفی هوسرل بیان میگردد. پس از آن، روش پدیدارشناسیای که هوسرل متناسب با ویژگیهای پدیدارها بهکار میگیرد تا آنها و ذات آنها را بشناسد، صورتبندی شده ...
-
درآمدی بر شاخصهای فرهنگی مطلوب
(دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی), 2017-03-21)از مهمترین مقدمات لازم برای مدیریت و برنامهریزی فرهنگی، شناخت و ارزیابی دقیق از اوضاع جاری فرهنگ است که این کار مبتنی بر ملاکها یا ابزارهایی موسوم به شاخصهای فرهنگی انجام میشود. اما پیچیدگی فرهنگ و کثرت عوامل و عناصر ...
-
بازنمایی جامعه آرمانی در آگهیهای بازرگانی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران
(دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی), 2017-03-21)کوشش برای توصیف جامعهای مطلوب و ایدهآل و راههای دستیابی به آن توسط رسانههای جمعی یکی از رسالتهای آنها بهشمار میرود. رسانههای جمعی علاوه بر معرفی کالاها و خدمات، جامعه آرمانی زندگی انسانها را نیز بهصورت دلالت ...
-
درنگی بر ایمان بهعنوان منبع قدرت نرم شیعه
(دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی), 2017-03-21)در این مقاله، ایمان، چیستی ایمان، ویژگیها، مبانی، اصول و آثار آن بهعنوان منبع قدرت نرم در چارچوب گفتمان شیعه با رویکرد توصیفی ـ تحلیلی و با روش اسنادی تحلیل شده است.امروزه در ادبیات سیاسی و اجتماعی از فتحالاذهان ...
-
سرنوشت یک نقد؛ بازخوانی نظریه علم دینی آیتالله جوادی آملی
(دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی), 2017-03-21)در میان قائلین به معناداری و امکان تحقق علم دینی، آیتالله جوادی آملی با اتخاذ رویکردی ایجابی و با تکیه بر مباحث مختلف سنت تفکر اسلامی، معتقد به امکان تحقق و هستیپذیری علم دینی است. در بیش از یک دهه گذشته با تقریرهای ...



