مرور دوره 7, شماره 2 (پیاپی 26) بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
- 
بازتعریف سرمایه اجتماعی در میدان مجازی (دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی), 2019-09-23)این پژوهش به دنبال پدیدارشناسی سرمایه اجتماعی در بستر تعاملات روزمره کنشگران در شبکههای اجتماعی و همچنین متأثر از این میدان، در جامعه است. کنشگر با شرکت در میان ذهنیت جدید شبکههای اجتماعی، نوع متفاوتی از روابط اجتماعی ...
 
- 
تأثیر دلبستگی ایمن بر شکلگیری سرمایه اجتماعی با تأکید بر اندیشه تربیتی امام موسی صدر (دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی), 2019-09-23)دلبستگی مادر - کودک پیوند عاطفیِ پایداری است که زمینههای شکلگیری آن پیش از تولد کودک است و در سالهای ابتدایی عمر به نقطه اوج خود میرسد. شخصیت و روابط اجتماعی انسان بهشدت متأثر از کیفیت دلبستگی او در دوران کودکی ...
 
- 
تبیین دلالتهای حسنظن در سازمان با توجه به آموزههای اسلامی (دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی), 2019-09-23)در هزاره سوم اگرچه سازمانها با بهرهگیری از ابزارها و سامانههای مدرن، نسبت بر بسیاری از معضلات سازمانی پیروز شدهاند، اما در عوض اعتماد، ارتباطات صمیمی، خوشبینی و مثبتنگری را به بوروکراسی افراطی، رقابتهای کاذب، ...
 
- 
عدالت اجتماعی در قرآن (دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی), 2019-09-23)عدالت، از پرسابقهترین اندیشههایی است که همواره در طول تاریخ کانون تأملات و دغدغههای نوع بشر بوده است. این فضیلت اخلاقی و اجتماعی با جایگاه ممتازی که در میان مفاهیم دیگر داراست، بنیان بسیاری از اصول دیگر بوده که هیچ امری ...
 
- 
فلسفه ارتباطات از گراماتولوژی دریدا تا حکمت صدرا (دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی), 2019-09-23)به هر میزان که شبکۀ ارتباطی انسان کمیت مییابد و فناوری جدید، آدمی را مسحورتر میکند، انسان از کیفیت ارتباط، غافلتر و کاربرد فناوری، صورت نامعقولتری به خود میگیرد. فلسفه ارتباطات اوج تلاش جهان غربی به نفع کیفیت و ...
 



