• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جلوه هنر
    • دوره 12, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جلوه هنر
    • دوره 12, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیلی بر آسیب‌شناسی پویانمایی‌های آموزشی ساخت ایران برای کودکان گروه ‌سنی ‌الف(مطالعه موردی: شهر شیراز

    (ندگان)پدیدآور
    نظری, مزدکتابع, افسانهتسلیمی, نصرالله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    382.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به این‌که بسیاری از پژوهشگران معتقدند، اغلب پویانمایی‌های آموزشی ایران، دارای سطح کیفی مساعدی نمی‌باشند، هر ساله از میزان مخاطبانشان کاسته می‌شود و موجب خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر گستره پیشرفت جامعه می‌گردند؛ بدین‌سبب، مقاله پیش‌روی از جمله راه‌کار‌های توسعه کشور و رسانه‌ای آن‌را آموزشِ هم‌زمان و مناسبِ هنری و اجتماعیِ بزرگ‌سالان و کوچک‌ترین عضو جامعه(کودکان) دانسته؛ باور دارد با شناسایی آسیب‌ها و قابلیت‌های موجود در این هنرِ صنعتی(پویانمایی) -که از ارزشمندترین شیوه‌های تربیتیِ سرگرم‌کننده بوده- و بهره‌مندی از تئوری الماس فرهنگی وِندی‌گریزوُلد، روش‌های کتاب‌خانه‌ای و میدانی، تجزیه و تحلیلِ کمی و کیفی داده‌ها، هم‌چنین، پاسخ دادن به این پرسش که: چگونه کودکان گروه سنی الف با  تخیلات تصویر شده خویش و پویانمایی‌‌های آموزشی بهترین همبستگی را برقرار می‌کنند؟ قادر خواهد بود در جهت بلوغ به موقع کودکان گروه سنی سه تا شش سال شیرازی گامی ارزشمند بردارد. بر این اساس، در کنار روند یاد شده توانایی‌های جسمی و ذهنی، کنش‌ها و واکنش‌های سالم هنریِ خردسالان و افراد پیرامونی ایشان برای ارائه سه دسته از نظرات کلیِ مطالعه حاضر، به‌شرحِ 1) فرهنگ‌سازی و تعلیم مبانی اجتماعی و رفتاری افراد با کودکان، 2) تشویق خردسال به انجام کار هنری و 3) مشارکت گروه سنی یاد شده در تولید محتوا و تصاویرمتحرکِ ایرانی، نقش اساسی داشته است.      
    کلید واژگان
    آسیب‌شناسی
    پویانمایی(انیمیشن)
    آموزش
    کودک
    ایران-شیراز

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-05-21
    1399-03-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    سازمان پدید آورنده
    مربی گروه گرافیک موسسه آموزش عالی آپادانا، شیراز، ایران، نویسنده مسئول.
    مربی گروه گرافیک موسسه آموزش عالی آپادانا، شیراز، ایران
    استادیار گروه پژوهش هنر، دانشگاه علم و هنر یزد، یزد، ایران

    شاپا
    1607-9868
    2538-256X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jjh.2019.25415.1405
    https://jjhjor.alzahra.ac.ir/article_4714.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/249852

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب