نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمختاری, امیرحسینfa_IR
dc.contributor.authorاکبری محله کلایی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorباقری, روح الهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:52:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:52:02Z
dc.date.available1399-07-09T03:52:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:52:02Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-14en_US
dc.date.submitted1397-01-25fa_IR
dc.identifier.citationمختاری, امیرحسین, اکبری محله کلایی, محمد, باقری, روح اله. (1397). آمادگی تغییر و یادگیری سازمانی (مورد مطالعه، شهرداری تهران). فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی, 1(1), 169-187.fa_IR
dc.identifier.issn2645-4262
dc.identifier.issn2645-5242
dc.identifier.urihttps://jkm.ihu.ac.ir/article_6.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/249633
dc.description.abstractدر دنیای امروز تغییرات وجه مشترک تمامی عرصه‌های زندگی است و تلاش برای رویارویی صحیح با آن از مهمترین چالشهای فراروی بشر و پدیده­های مربوط به آن به شمار می‌رود. سازمانها برای آنکه به بقای خود ادامه دهند، باید سرعت یادگیریشان بیشتر از درجه تغییرات محیطی باشد و این امر اهمیت یادگیری سازمانی را بیشتر نمایان می‌سازد. هدف این پژوهش بررسی رابطه آمادگی تغییر و یادگیری سازمانی است که بدین منظور از پژوهش توصیفی ـ همبستگی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل تمام کارکنان حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بود که از آن میان نمونه‌ای به حجم 265 کارمند برآورد شد. نمونه با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه‌ای تعیین شد. یه‌منظور جمع‌آوری اطلاعات از دو پرسشنامه آمادگی تغییر دونهام و همکاران (شامل 17 گویه) و نیز یادگیری سازمانی کریشنا (شامل سه زیرمقیاس مربوط به واکنش شناختی، واکنش عاطفی و تمایل رفتاری) استفاده شد. برای تحلیل داده‌ها از آماره‌های توصیفی­ـ همچون میانگین و انحراف استاندارد­ ـ و آماره‌های استنباطی ـ همچون تی­تک نمونه‌ای، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی ساده - استفاده شد. نتایج نشان داد بین آمادگی تغییر و یادگیری سازمانی رابطه معنی‌داری وجود دارد. در میان مؤلفه‌های آمادگی تغییر، مؤلفه واکنش عاطفی از بیشترین قدرت پیش­بینی برخوردار بود و مؤلفه تمایل رفتاری در رتبه دوم قرار گرفت. هم­چنین نتایج حاکی بود که میان کارکنان زن و مرد معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از نظر آمادگی برای تغییر تفاوت معناداری وجود ندارد. این مقاله علاوه بر تأیید فرضیه‌ها و غنی‌سازی بیشتر ادبیات مربوط به حوزه آمادگی تغییر و یادگیری سازمانی به مدیران شهرداری تهران در تصمیم­سازی و بهبود وضعیت سازمان خود یاری می­رساند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین(ع)fa_IR
dc.publisherImam Hossein Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانیfa_IR
dc.relation.ispartofScientific Journal of Strategic Management of Organizational Knowledgeen_US
dc.subjectآمادگی تغییرfa_IR
dc.subjectیادگیری سازمانیfa_IR
dc.subjectسازمان یادگیرندهfa_IR
dc.titleآمادگی تغییر و یادگیری سازمانی (مورد مطالعه، شهرداری تهران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته دوره دکتری مدیریت سیستم‌ها، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage169
dc.citation.epage187


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد