| dc.contributor.author | احمدی اصل, فرهاد | fa_IR |
| dc.contributor.author | امرانی, ابراهیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | ملکی آوراسین, صادق | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:51:59Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:51:59Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:51:59Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:51:59Z | |
| dc.date.issued | 2020-04-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-02-05 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-11-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | احمدی اصل, فرهاد, امرانی, ابراهیم, ملکی آوراسین, صادق. (1399). مدیریت دانش در فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی: وضعیت و موانع موجود. فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی, 3(8), 141-173. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2645-4262 | |
| dc.identifier.issn | 2645-5242 | |
| dc.identifier.uri | https://jkm.ihu.ac.ir/article_205140.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/249618 | |
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف سنجش وضعیت مدیریت دانش و شناسایی موانع موجود بر سر راه اشتراکگذاری و مستندسازی دانش در فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی انجام شده است. این پژوهش از نوع تحقیقات آمیخته همزمان است. در بخش کیفی پژوهش از رویکرد پدیدارشناسی و در بخش کمی از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. نمونه آماری در بخش کیفی 10 نفر از فرماندهان و کارکنان فرماندهی انتظامی است که بهروش نمونهگیری گلوله برفی در پژوهش مشارکت داشتند. در بخش کمی پژوهش جامعه آماری شامل کلیه فرماندهان و کارکنان فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی است که نمونه آماری بهروش طبقهای و تصادفی ساده انتخاب و تعداد 320 نفر در پژوهش مشارکت داده شده است. ابزار گردآوری دادهها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختمند است و در بخش کمی از پرسشنامههای استاندارد فرایندهای مدیریت دانش و عوامل مؤثر بر اجرای مدیریت دانش استفاده شده است. روایی پرسشنامهها از طریق روایی صوری و محتوایی و ضریب آلفای کرونباخ جهت سنجش پایایی برای پرسشنامه فرایندهای مدیریت دانش 93/0 و برای عوامل مؤثر بر اجرای مدیریت دانش 90/0 بهدست آمد. در بخش کیفی قابلیت اعتماد نتایج از طریق بررسی دادهها و ثبت و ضبط جزئیات پژوهش و طولانی کردن فرایند مصاحبهها بهدست آمده است. در بخش کیفی برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش کدگذاری استقرایی و در بخش کمی برای پاسخ به سؤالهای پژوهش از آزمون تی تک نمونهای با استفاده از نرمافزار SPSS نسخه 22 استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که وضعیت مدیریت دانش از نظر فرایند (59/2X =)، عوامل مؤثر (73/2X =) بر آن در فرماندهی انتظامی استان با وضعیت مطلوب (5/3 t value =) فاصله دارد. موانع اصلی در رابطه با مدیریت دانش در فرماندهی انتظامی استان شامل اعتماد، ارتباطات، مدیریت سازمان، ساختار و تعهد و نیروی انسانی، فرهنگ و فناوری میباشد. فرماندهی انتظامی استان با تقویت هیئتهای اندیشهورز، مستندسازی تجارب، حذف موانع ساختاری و افزایش اعتماد بین فردی و سازمانی وضعیت مدیریت دانش را در این سازمان بهبود بخشد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه جامع امام حسین(ع) | fa_IR |
| dc.publisher | Imam Hossein University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Scientific Journal of Strategic Management of Organizational Knowledge | en_US |
| dc.subject | مدیریت دانش | fa_IR |
| dc.subject | عوامل مؤثر بر دانش | fa_IR |
| dc.subject | فرایندهای مدیریت دانش | fa_IR |
| dc.subject | فرماندهی انتظامی | fa_IR |
| dc.title | مدیریت دانش در فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی: وضعیت و موانع موجود | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد فلسفه و کلام الهی، فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی، تبریز، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 8 | |
| dc.citation.spage | 141 | |
| dc.citation.epage | 173 | |