نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی اصل, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorامرانی, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorملکی آوراسین, صادقfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:51:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:51:59Z
dc.date.available1399-07-09T03:51:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:51:59Z
dc.date.issued2020-04-20en_US
dc.date.issued1399-02-01fa_IR
dc.date.submitted2020-02-05en_US
dc.date.submitted1398-11-16fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی اصل, فرهاد, امرانی, ابراهیم, ملکی آوراسین, صادق. (1399). مدیریت دانش در فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی: وضعیت و موانع موجود. فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی, 3(8), 141-173.fa_IR
dc.identifier.issn2645-4262
dc.identifier.issn2645-5242
dc.identifier.urihttps://jkm.ihu.ac.ir/article_205140.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/249618
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف سنجش وضعیت مدیریت دانش و شناسایی موانع موجود بر سر راه اشتراک‌گذاری و مستندسازی دانش در فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی انجام شده است. این پژوهش از نوع تحقیقات آمیخته هم‌زمان است. در بخش کیفی پژوهش از رویکرد پدیدارشناسی و در بخش کمی از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. نمونه آماری در بخش کیفی 10 نفر از فرماندهان و کارکنان فرماندهی انتظامی است که به‌روش نمونه‌گیری گلوله برفی در پژوهش مشارکت داشتند. در بخش کمی پژوهش جامعه آماری شامل کلیه فرماندهان و کارکنان فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی است که نمونه آماری به‌روش طبقه­ای و تصادفی ساده انتخاب و تعداد 320 نفر در پژوهش مشارکت داده شده است. ابزار گردآوری داده­ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختمند است و در بخش کمی از پرسشنامه­های استاندارد فرایندهای مدیریت دانش و عوامل مؤثر بر اجرای مدیریت دانش استفاده شده است. روایی پرسشنامه­ها از طریق روایی صوری و محتوایی و ضریب آلفای کرونباخ جهت سنجش پایایی برای پرسشنامه فرایندهای مدیریت دانش 93/0 و برای عوامل مؤثر بر اجرای مدیریت دانش 90/0 به‌دست آمد. در بخش کیفی قابلیت اعتماد نتایج از طریق بررسی داده‌ها و ثبت و ضبط جزئیات پژوهش و طولانی کردن فرایند مصاحبه‌ها به‌دست آمده است. در بخش کیفی برای تجزیه و تحلیل داده­ها از روش کدگذاری استقرایی و در بخش کمی برای پاسخ به سؤال­های پژوهش از آزمون تی تک نمونه­ای با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه 22 استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که وضعیت مدیریت دانش از نظر فرایند (59/2X =)، عوامل مؤثر (73/2X =) بر آن در فرماندهی انتظامی استان با وضعیت مطلوب (5/3 t value =) فاصله دارد. موانع اصلی در رابطه با مدیریت دانش در فرماندهی انتظامی استان شامل اعتماد، ارتباطات، مدیریت سازمان، ساختار و تعهد و نیروی انسانی، فرهنگ و فناوری می­باشد. فرماندهی انتظامی استان با تقویت هیئت­های اندیشه­ورز، مستندسازی تجارب، حذف موانع ساختاری و افزایش اعتماد بین فردی و سازمانی وضعیت مدیریت دانش را در این سازمان بهبود بخشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین(ع)fa_IR
dc.publisherImam Hossein Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانیfa_IR
dc.relation.ispartofScientific Journal of Strategic Management of Organizational Knowledgeen_US
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectعوامل مؤثر بر دانشfa_IR
dc.subjectفرایندهای مدیریت دانشfa_IR
dc.subjectفرماندهی انتظامیfa_IR
dc.titleمدیریت دانش در فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی: وضعیت و موانع موجودfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد فلسفه و کلام الهی، فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی، تبریز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران.fa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue8
dc.citation.spage141
dc.citation.epage173


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد