• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه بازیابی دانش و نظام‌های معنایی
    • دوره 2, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه بازیابی دانش و نظام‌های معنایی
    • دوره 2, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر سیستم مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی (بررسی نقش یادگیری سازمانی)

    (ندگان)پدیدآور
    مصباحی جهرمی, نگارالساداتادیب زاده, مرضیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    637.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی با توجه به نقش واسطه­ای یادگیری سازمانی با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و نرم­افزار SmartPLS2.0 انجام شد. روش: جامعه آماری این تحقیق، مدیران، معاونین و رؤسای بانک اقتصاد نوین، ملی، ملت و صادرات و مهر اقتصاد در استان هرمزگان در سال 1394 می­باشند.حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران و نمونه­گیری به روش تصادفی ساده انجام شده­است. به­منظور تجزیه و تحلیل داده­ها از روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده­است و ابزار گردآوری داده­ها پرسشنامه استاندارد است  که روایی آن با نظر اساتید تأیید شد و پس از تکمیل نمونه اولیه، پایایی پرسشنامه با محاسبه آلفای کرونباخ پایایی مناسب ابزار را نشان داد. یافته­ها: تمامی شاخص­ها از بار عاملی قابل قبولی برخوردارند. یافته ها: مدیریت دانش بر یادگیری سازمانی (81/0) و بر نوآوری سازمانی (39/0) تأثیر مثبت و معناداری داشت؛ یادگیری سازمانی اثر مثبت و معناداری بر نوآوری سازمانی داشت و تأثیر مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی از طریق یادگیری سازمانی بیشتری بیش­تر می­شود. نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان می­دهد که یادگیری سازمانی می­تواند به­عنوان یک متغیر واسطه­ای بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی نقش آفرینی کند. مدیریت دانش، درست همانند یک سیستم، به عنوان یک ورودی مهم، یادگیری سازمانی به­عنوان فرایندی کلیدی، در نتیجه نوآوری سازمانی به­عنوان یک خروجی حیاتی برای سازمان­های امروزی محسوب می­شود. بانک­ها می­توانند با استفاده از سیستم مدیریت دانش و یادگیری سازمانی باعث بهبود در نوآوری­های سازمانشان شوند.
    کلید واژگان
    تبدیل دانش
    کسب دانش
    مدیریت دانش
    نوآوری سازمانی
    یادگیری سازمانی

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2016-01-21
    1394-11-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد

    شاپا
    2476-387X
    2476-423X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/jks.2016.2696
    http://jks.atu.ac.ir/article_2696.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/248229

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب