• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تعیین اثربخشی آموزش با استفاده از برنامه چندرسانه‌ای لوح دانش مبتنی بر دیدگاه ساخت‌گرا بر بهبود عملکرد ریاضی دانش‌آموزان دارای ناتوانی یادگیری ریاضی

    (ندگان)پدیدآور
    اسمعیلی, مریممحمدی‌فر, محمدعلیرضایی, علی‌محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    283.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی آموزش با استفاده از برنامه چندرسانه­ای لوح دانش مبتنی بر دیدگاه ساخت­گرا بر بهبود عملکرد ریاضی دانش­آموزان دارای ناتوانی یادگیری ریاضی صورت گرفته است. روش پژوهش نیمه تجربی بوده و در آن از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه استفاده شده است. جامعه پژوهش، کلیه دانش آموزان دختر دارای ناتوانی یادگیری سوم ابتدایی منطقه 10 شهر تهران در سال تحصیلی 97-1396 بود، که به روش خوشه­ای تصادفی از میان آنها تعداد 20 دانش آموز به عنوان گروه آزمایش و 20 دانش آموز به عنوان گروه گواه که دامنه هوشی­شان بین 85 تا 115 بود، انتخاب شدند. به گروه آزمایش با استفاده از نرم افزار آموزشی چند رسانه­ای در 41 جلسه که به مدت 81 روز طول کشیده است، آموزش داده شد. گروه گواه در معرض روش­های آموزش سنتی و مرسوم در مدارس قرار گرفت. برای گردآوری اطلاعات از هوشی ریون و آزمون ریاضی کی­مت استفاده شد. به منظور بررسی فرضیه­های پژوهشی، از آزمون تحلیل کواریانس چند متغیری و تک متغیری استفاده شد. یافته­ها نشان داد که آموزش ریاضی با استفاده از نرم افزار چند رسانه­ای نسبت به روش سنتی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری موثر است(05/0>p). با توجه به یافته­ها استنباط می­شود که آموزش چند رسانه­ای روشی موثر جهت بهبود عملکرد ریاضی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری است.
    کلید واژگان
    آموزش چند رسانه‌ای
    دیدگاه ساخت‌گرا
    عملکرد ریاضی
    ناتوانی یادگیری

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2018-04-21
    1397-02-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه سمنان
    استادیار گروه روان‌شناسی، دانشگاه سمنان
    استادیار گروه روان‌شناسی، دانشگاه سمنان

    URI
    https://dx.doi.org/10.22098/jld.2018.625
    http://jld.uma.ac.ir/article_625.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247789

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب