| dc.contributor.author | سلیمانی, اسماعیل | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:46:37Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:46:37Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:46:37Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:46:37Z | |
| dc.date.issued | 2017-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-09-12 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-06-21 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سلیمانی, اسماعیل. (1396). اثربخشی بازسازی شناختی بر پردازش هیجان و آلکسی تایمیا دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری, 6(4), 83-103. doi: 10.22098/jld.2017.558 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22098/jld.2017.558 | |
| dc.identifier.uri | http://jld.uma.ac.ir/article_558.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247772 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش بازسازی شناختی بر پردازشهیجان و آلکسی تایمیا دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص بود. این پژوهش از نوع آزمایشی و با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعهآماریپژوهشحاضر را دانشآموزانمبتلا به اختلالیادگیری خاص پایه چهارم، پنجمو ششم ابتداییمدرسه اختلالات یادگیری ویژه شهرستان ارومیه درسالتحصیلی 94-1393 تشکیل می دادند. نمونه این پژوهش شامل 32 دانش آموز مبتلا به اختلال یادگیری خاص بود که از میان جامعه آماری به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از آزمون هوشی ریون مقیاس پردازش هیجانی و مقیاس آلکسیتایمیا تورنتو استفاده گردید. شیوه مداخله بازسازی شناختی مایکنبام بود که در شش جلسه بر روی گروه آزمایش اجرا شد. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیری نشان داد بین دانش آموزان گروه آزمایش و گروه کنترل در مولفههای پردازش هیجانی و آلکسی تایمیا تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر بازسازی شناختی بر روی مولفههای پردازش هیجانی و آلکسی تایمیا به طور معناداری موثر بوده است. این نتایج حاکی است که بازسازی شناختی میتواند پردازش هیجانی و آلکسی تایمیا دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری را تعدیل نماید. | fa_IR |
| dc.format.extent | 230 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US |
| dc.relation.ispartof | ناتوانی های یادگیری | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Learning Disabilities | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22098/jld.2017.558 | |
| dc.subject | پردازش هیجانی | fa_IR |
| dc.subject | آلکسیتایمیا | fa_IR |
| dc.subject | بازسازی شناختی | fa_IR |
| dc.subject | اختلال یادگیری | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی بازسازی شناختی بر پردازش هیجان و آلکسی تایمیا دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه ارومیه، دانشکده علوم انسانی، گروه علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 83 | |
| dc.citation.epage | 103 | |