نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلیمانی, اسماعیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:46:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:46:37Z
dc.date.available1399-07-09T03:46:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:46:37Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-09-12en_US
dc.date.submitted1396-06-21fa_IR
dc.identifier.citationسلیمانی, اسماعیل. (1396). اثربخشی بازسازی شناختی بر پردازش هیجان و آلکسی تایمیا دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری, 6(4), 83-103. doi: 10.22098/jld.2017.558fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22098/jld.2017.558
dc.identifier.urihttp://jld.uma.ac.ir/article_558.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247772
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش بازسازی شناختی بر پردازشهیجان و آلکسی تایمیا دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص بود. این پژوهش از نوع آزمایشی و با طرح پیش­آزمون-پس­آزمون با گروه کنترل بود. جامعهآماریپژوهشحاضر را دانش­آموزانمبتلا به اختلالیادگیری خاص پایه چهارم، پنجمو ششم ابتداییمدرسه اختلالات یادگیری ویژه شهرستان ارومیه درسالتحصیلی 94-1393 تشکیل می دادند. نمونه این پژوهش شامل 32 دانش آموز مبتلا به اختلال یادگیری خاص بود که از میان جامعه آماری به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای جمع­آوری داده­ها از آزمون هوشی ریون مقیاس پردازش هیجانی و مقیاس آلکسی­تایمیا تورنتو  استفاده گردید. شیوه مداخله بازسازی شناختی مایکنبام بود که در شش جلسه بر روی گروه آزمایش اجرا شد. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیری نشان داد بین دانش آموزان گروه آزمایش و گروه کنترل در مولفه­های پردازش هیجانی و آلکسی تایمیا تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر بازسازی شناختی بر روی مولفه­های پردازش هیجانی و آلکسی تایمیا به طور معناداری موثر بوده است. این نتایج حاکی است که بازسازی شناختی می­تواند پردازش هیجانی و آلکسی تایمیا دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری را تعدیل نماید.fa_IR
dc.format.extent230
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofناتوانی های یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Learning Disabilitiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22098/jld.2017.558
dc.subjectپردازش هیجانیfa_IR
dc.subjectآلکسی‌تایمیاfa_IR
dc.subjectبازسازی شناختیfa_IR
dc.subjectاختلال یادگیریfa_IR
dc.titleاثربخشی بازسازی شناختی بر پردازش هیجان و آلکسی تایمیا دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاصfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه ارومیه، دانشکده علوم انسانی، گروه علوم تربیتیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue4
dc.citation.spage83
dc.citation.epage103


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد