بررسی اثربخشی بازیهای توجهافزا بر کارکرد ریاضی دانشآموزان دارای ناتوانی یادگیری ریاضی
(ندگان)پدیدآور
اخوان تفتی, مهنازرباط جزی, فاطمههاشمی, زهرانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از اجرای این پژوهش بررسی اثربخشی بازیهای توجهافزا بر کارکرد ریاضی دانشآموزان دارای ناتوانی یادگیری ریاضی بوده است. روش پژوهش حاضر شبه آزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش دربردارنده ی دانشآموزان حسابنارسای پایه چهارم ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی94-1393 بود. نمونهای به حجم 20 نفر، به روش نمونهگیری طبقهای تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه جایدهی شدند. دانشآموزان گروه آزمایش، 14 جلسه بازیهای توجهافزا داشتند؛ اما گروه گواه برنامههای معمول خود را دنبال کردند. برای سنجش سطح توجه اعضای نمونه از آزمون عملکرد پیوسته(CPT) و برای سنجش عملکرد ریاضی، از آزمون حلمسئله ریاضی استفاده شد. دادههای حاصل از این آزمونها با استفاده از روشهای آمار توصیفی میانگین و انحرافاستاندارد و روش آمار استنباطی تحلیل کوواریانس چندمتغیره تجزیه و تحلیل شد. نتایج، حاکی از آن بود که بازیهای توجهافزا بر هر دو متغیر عملکرد ریاضی (44/64F=، 01/0P
کلید واژگان
ناتوانی یادگیری ریاضیبازیهای توجهافزا
کارکرد ریاضی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه الزهراکارشناسی ارشد گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه الزهرا
استادیار گروه روان شناسی، دانشگاه الزهرا




