• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی نرم‌افزار آموزش حافظه‌ی‌کاری بر کارکردهای توجه دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی

    (ندگان)پدیدآور
    زارع, حسینامینی, فهیمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    214.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی نرم‌افزار آموزش حافظه‌ی‌کاری بر کارکردهای توجه دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی است. طرح پژوهشی حاضر آزمایشی از نوع پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل است. جامعه‌ی آماری پژوهش، دانش‌آموزان دختر و پسر دچار اختلال یادگیری ریاضی کلاس‌های دوم تا ششم ابتدایی که در سال 93-92 در مدارس اختلال یادگیری استان مرکزی مشغول به تحصیل بودند، با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای 30 دانش‌آموز انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل به روش تصادفی جایگزین شدند. ابزارهای این پژوهش شامل پرسش‌نامه اطلاعات دموگرافیک، نرم‌افزار آموزش حافظه‌ی‌کاری، نرم‌افزار آزمون استروپ، مقیاس هوشی وکسلر کودکان، آزمون ریاضی کی‌مت بود. برای تجزیه ‌وتحلیل داده‌ها از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیری استفاده شد.نتایج پژوهش حاضر نشان داد، بین گروه آزمایش و کنترل، پس از اجرای نرم‌افزار آموزش حافظه‌ی‌کاری در گروه آزمایش، زیرمقیاس‌های کارکردهای توجه در آزمون استروپ، به طور معنی‌داری بهبود یافت. نتایج نشان داد که مداخله آموزش نرم‌افزار حافظه‌ی‌کاری ، سبب بهبود کارکردهای توجه در دانش‌آموزان اختلال یادگیری ریاضی می‌شود و می‌توان از آن به عنوان یک روش مداخله ای مؤثر سود جست.
    کلید واژگان
    کارکردهای توجه
    حافظه‌ی کاری
    اختلال یادگیری ریاضی
    آزمون استروپ

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    استاد گروه روان‌شناسی، دانشگاه پیام نور
    دانشجوی دکتری روان‌شناسی، دانشگاه پیام نور

    URI
    http://jld.uma.ac.ir/article_456.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247749

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب