نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاصلانی, طاهرfa_IR
dc.contributor.authorآقاجانی, سیف اللهfa_IR
dc.contributor.authorرضایی شریف, علیfa_IR
dc.contributor.authorپرزور, پرویزfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:46:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:46:33Z
dc.date.available1399-07-09T03:46:33Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:46:33Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-11en_US
dc.date.submitted1395-09-21fa_IR
dc.identifier.citationاصلانی, طاهر, آقاجانی, سیف الله, رضایی شریف, علی, پرزور, پرویز. (1395). اثربخشی روش تلفیقی آموزش شناختی - رفتاری والد محور کوتاه مدت و تقویت دقت در درمان نارساخوانی و بهبود عملکرد فضایی دانش‌آموزان نارساخوان. ناتوانی های یادگیری, 6(1), 40-59.fa_IR
dc.identifier.urihttp://jld.uma.ac.ir/article_455.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247748
dc.description.abstractدر پژوهش حاضر، روش تلفیقی آموزش شناختی– رفتاری والد محور کوتاه مدت و تقویت دقت در بهبود عملکرد خواندن و عملکرد فضایی دانش‌آموزان نارساخوان مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه پژوهش شامل دانش‌آموزان نارسا خوان دوره­ی ابتدایی شهر اردبیل بودند که سال تحصیلی 1394-1393 به مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی دانش‌آموزان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ارجاع شده بودند. افراد گروه نمونه به تعداد 30 نفر به صورت نمونه­گیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شده اند. طرح پژوهشی از نوع آزمایشی (پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل) بوده و قبل و بعد از اجرای برنامه پرسشنامه‌ی مشکل های یادگیری کلورادو (CLDQ) برای هر دو گروه، اجرا شده است. گروه آزمایش در 6 جلسه‌ی 45 دقیقه‌ای تحت روش تلفیقی آموزش شناختی– رفتاری والد محور و تقویت دقت قرار گرفتند. داده‌های بدست آمده با استفاده از تحلیل کواریانس (ANCOVA) مورد بررسی قرار گرفت. تحلیل یافته‌های بدست آمده، نشان داد که استفاده از این شیوه موجب بهبود نارسا­خوانی (01/0P<) و عملکرد فضایی (05/0P<) شده است. بنابراین استفاده از شیوه‌ی تلفیقی آموزش شناختی– رفتاری والد محور کوتاه مدت و تقویت دقت می‌تواند موجب بهبود نارسا خوانی و عملکرد فضایی مطلوب در دانش‌آموزان شود.‌fa_IR
dc.format.extent219
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofناتوانی های یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Learning Disabilitiesen_US
dc.subjectآموزش شناختی- رفتاری والد محور کوتاه مدتfa_IR
dc.subjectعملکرد فضایی و اختلال خواندنfa_IR
dc.titleاثربخشی روش تلفیقی آموزش شناختی - رفتاری والد محور کوتاه مدت و تقویت دقت در درمان نارساخوانی و بهبود عملکرد فضایی دانش‌آموزان نارساخوانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی مشاوره، دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار روان‌شناسی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage40
dc.citation.epage59


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد