نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنریمانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorشربتی, انوشیروانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:46:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:46:27Z
dc.date.available1399-07-09T03:46:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:46:27Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-09-08en_US
dc.date.submitted1394-06-17fa_IR
dc.identifier.citationنریمانی, محمد, شربتی, انوشیروان. (1394). مقایسه‌ی حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی در دانش‌آموزان با و بدون نارسانویسی. ناتوانی های یادگیری, 4(4), 85-100.fa_IR
dc.identifier.urihttp://jld.uma.ac.ir/article_320.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247714
dc.description.abstract<span style="font-size: medium;">هدف از پژوهش حاضر </span><span style="font-size: medium;">مقایسه‌ی حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی در دانش‌آموزان با و بدون نارسانویسی</span><span style="font-size: medium;"> بود. طرح پژوهش حاضر از نوع علی- مقایسه­ای بود. جامعه­ی آماری پژوهش شامل کلیه­ی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی عادی و نارسانویس شهرستان رضوان شهر بودند که از این بین تعداد 90 نفر به </span><span style="font-size: medium;">روش نمونه</span><span style="font-size: medium;">­</span><span style="font-size: medium;">گیری تصادفی خوشه­ای </span><span style="font-size: medium;">انتخاب و در دو گروه جایگزین شدند</span><span style="font-size: medium;">. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه­های حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی استفاده شد و در نهایت اطلاعات بدست آمده توسط </span><span style="font-size: medium;">نرم­افزار </span><span style="font-family: Times New Roman;">SPSS19</span>  <span style="font-size: medium;">و از طریق روش تحلیل واریانس چند متغیره (</span><span style="font-family: Times New Roman;">MANOVA</span><span style="font-size: medium;">) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. </span><span style="font-size: medium;">یافته­ها</span><span style="font-size: medium;"> نشان داد که بین دو گروه از دانش‌آموزان در متغیرهای حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی تفاوت معناداری وجود دارد (05/0></span><span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;">P</span><span style="font-size: medium;">). به طوری که حساسیت اضطرابی در دانش­آموزان نارسانویس بیشتر از دانش­آموزان عادی است. همچنین عملکرد شناختی در دانش­آموزان نارسانویس کمتر از دانش­آموزان عادی بود. بنابراین توجه به برنامه­های آموزشی و خدمات مشاوره­ای برای کاهش مشکلات روان شناختی دانش­آموزان نارسانویس از اهمیت ویژه­ای برخوردار است</span><span style="font-size: medium;">.</span>fa_IR
dc.format.extent228
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofناتوانی های یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Learning Disabilitiesen_US
dc.subjectحساسیت اضطرابیfa_IR
dc.subjectعملکرد شناختیfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزانfa_IR
dc.subjectنارسانویسیfa_IR
dc.titleمقایسه‌ی حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی در دانش‌آموزان با و بدون نارسانویسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue4
dc.citation.spage85
dc.citation.epage100


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد