| dc.contributor.author | نریمانی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | شربتی, انوشیروان | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:46:27Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:46:27Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:46:27Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:46:27Z | |
| dc.date.issued | 2015-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-09-08 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-06-17 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نریمانی, محمد, شربتی, انوشیروان. (1394). مقایسهی حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی در دانشآموزان با و بدون نارسانویسی. ناتوانی های یادگیری, 4(4), 85-100. | fa_IR |
| dc.identifier.uri | http://jld.uma.ac.ir/article_320.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247714 | |
| dc.description.abstract | <span style="font-size: medium;">هدف از پژوهش حاضر </span><span style="font-size: medium;">مقایسهی حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی در دانشآموزان با و بدون نارسانویسی</span><span style="font-size: medium;"> بود. طرح پژوهش حاضر از نوع علی- مقایسهای بود. جامعهی آماری پژوهش شامل کلیهی دانشآموزان مقطع ابتدایی عادی و نارسانویس شهرستان رضوان شهر بودند که از این بین تعداد 90 نفر به </span><span style="font-size: medium;">روش نمونه</span><span style="font-size: medium;"></span><span style="font-size: medium;">گیری تصادفی خوشهای </span><span style="font-size: medium;">انتخاب و در دو گروه جایگزین شدند</span><span style="font-size: medium;">. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامههای حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی استفاده شد و در نهایت اطلاعات بدست آمده توسط </span><span style="font-size: medium;">نرمافزار </span><span style="font-family: Times New Roman;">SPSS19</span> <span style="font-size: medium;">و از طریق روش تحلیل واریانس چند متغیره (</span><span style="font-family: Times New Roman;">MANOVA</span><span style="font-size: medium;">) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. </span><span style="font-size: medium;">یافتهها</span><span style="font-size: medium;"> نشان داد که بین دو گروه از دانشآموزان در متغیرهای حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی تفاوت معناداری وجود دارد (05/0></span><span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;">P</span><span style="font-size: medium;">). به طوری که حساسیت اضطرابی در دانشآموزان نارسانویس بیشتر از دانشآموزان عادی است. همچنین عملکرد شناختی در دانشآموزان نارسانویس کمتر از دانشآموزان عادی بود. بنابراین توجه به برنامههای آموزشی و خدمات مشاورهای برای کاهش مشکلات روان شناختی دانشآموزان نارسانویس از اهمیت ویژهای برخوردار است</span><span style="font-size: medium;">.</span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 228 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US |
| dc.relation.ispartof | ناتوانی های یادگیری | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Learning Disabilities | en_US |
| dc.subject | حساسیت اضطرابی | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد شناختی | fa_IR |
| dc.subject | دانشآموزان | fa_IR |
| dc.subject | نارسانویسی | fa_IR |
| dc.title | مقایسهی حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی در دانشآموزان با و بدون نارسانویسی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 85 | |
| dc.citation.epage | 100 | |