• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه‌ی عملکرد دانش‌آموزان با و بدون اختلال یادگیری ریاضی در آزمون برج لندن و مقیاس عملکرد پیوسته

    (ندگان)پدیدآور
    سلیمانی, اسماعیل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    302.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مشکل در ریاضیات، ناتوانی در انجام مهارت­های مربوط به حساب است. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی عملکرد دانش‌آموزان با و بدون اختلال یادگیری ریاضی در آزمون برج لندن و مقیاس عملکرد پیوسته بود. به این منظور از بین جامعه آماری که شامل کلیه دانش­آموزانپایهچهارم، پنجم و ششمابتداییمدرسه ویژه اختلال­های یادگیری و مدارس عادی شهرستان بیله سواردرسالتحصیلی 94-1393 بود، 40 دانش­آموز با اختلال ریاضی و عادی از میان جامعه آماری به صورت نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در پژوهش حاضر شامل پرسشنامه محقق ساخته، آزمون هوشی ریون، آزمون ریاضی کی مت، آزمون برج لندنو آزمون عملکرد پیوسته بودند. روش پژوهش حاضر عل‍ّی- مقایسه ای از نوع مقطعی انجام شد. داده­های گردآوری شده با استفاده از آزمون تحلیل واریانس چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین دو گروه دانش­آموزان با اختلال ریاضیو گروه عادی در آزمون برج لندن و مقیاس عملکرد پیوسته تفاوت معنی داری وجود دارد. بدین معنی که بین توانایی برنامه ریزی- حل مسئله و نگهداری توجه دانش­آموزان مبتلا به اختلال ریاضیو گروه عادی تفاوت معنی داری وجود دارد. بنابریافته­هایاینپژوهش می­توان نتیجه­گیری نمود توانایی برنامه­ریزی- حل مسئله و نگهداری توجه دانش­آموزان با اختلال ریاضی ضعیف بوده و نیازمند توجه هر چه بیشتر دست اندرکاران تعلیم و تربیت می باشد.
    کلید واژگان
    آزمون برج لندن
    مقیاس عملکرد پیوسته
    اختلال یادگیری ریاضی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-05-22
    1394-03-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    استادیار روان شناسی دانشگاه ارومیه، گروه علوم تربیتی

    URI
    http://jld.uma.ac.ir/article_278.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247705

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب