• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش برنامه‌ی دانش و مهارت فراشناخت جاگر بر عملکرد خواندن دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری خواندن

    (ندگان)پدیدآور
    نریمانی, محمدجلالی نژاد, راضیهشعربافزاده, عادلهاژدری, زمان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    305.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزش برنامه دانش و مهارت فراشناخت جاگر بر عملکرد خواندن دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری خواندن بود. روش پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه‌ی آماری این پژوهش، دانش‌آموزان دختر پایه‌ی سوم ابتدایی با اختلال یادگیری خواندن در شهر اصفهان در سال تحصیلی92- 91  بودند. نمونه‌ی پژوهش شامل 30 نفر دانش‌آموز با اختلال یادگیری خواندن بودند که به‌صورت تصادفی انتخاب و با روش تصادفی در گروه‌های آزمایشی و کنترل گمارده شدند(15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه کنترل). برنامه­ی آموزش دانش و مهارت فراشناختی بر روی گروه آزمایش اجرا شد. ابزارهای پژوهش شامل برنامه‌ی آموزش دانش و مهارت فراشناختی جاگر، آزمون خواندن و آزمون هوش وکسلر کودکان می‌باشند. داده‌های به‌دست آمده با روش آماری تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش برنامه فراشناخت جاگر بر عملکرد خواندن دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری خواندن تأثیر مثبتی دارد، به این صورت این  برنامه آموزشی منجر به افزایش دانش و مهارت فراشناختی دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری خواندن می‌شود.
    کلید واژگان
    ناتوانی‌یادگیری خواندن
    دانش و مهارت فراشناخت
    عملکرد خواندن
    برنامه جاگر

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-02-20
    1393-12-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    استادگروه روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی
    دانشجوی دکترای روانشناسی عمومی، دانشگاه محقق اردبیلی
    کارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه اصفهان
    کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه اصفهان

    URI
    https://dx.doi.org/lkd-7
    http://jld.uma.ac.ir/article_264.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247701

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب