• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی بست هی آموزشی چندرسانه ای با تأکید بر مهارت های بنیادی یادگیری و بررسی اثربخشی آن بر کاهش علائم اختلال دیکته

    (ندگان)پدیدآور
    عبداللهی, سمیراکیان ارثی, فرحنازرحیمیان بوگر, اسحق
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    290.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اختلال دیکته یکی از شایع ترین اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان ابتدایی است که 30 درصد از تماماختلال های یادگیری را به خود اختصاص داده است. هدف از پژوهش حاضر طراحی بسته آموزشی چندرسان های باتأکید بر مهارت های بنیادی یادگیری دیکته و بررسی اثربخشی آن در کاهش علائم اختلال دیکته بوده است. روشاین پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون و گروه کنترل بوده و جامعه ی آماریِ آن شامل91 بوده است. پس از اعمال ملاک های ورود - کلیه ی دانش آموزان پسر پایه ی سوم شهر بیجار در سال تحصیلی 92به پژوهش، 30 نفر از دانش آموزان به صورت در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش وکنترل جایگزین شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش آزمون هوش وکسلر، آزمون محقق ساخته ی دیکته وبسته آموزشیِ چندرسان های و تکلیف خانگی بوده است. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تجزیه وتحلیل شدند. نتایج این پژوهش نشان داد که برنامه ی آموزش چندرسانه ای با تقویت مهارت های ادراک دیداری،توالی دیداری، حافظه دیداری و تمیز دیداری، در کاهش مشکلات دیکته ی دانش آموزان دارای این نوع اختلالبا توجه به اثر بخشی این نر مافزار پیشنهاد م یشود برای کاهش مشکلات .(Pدیکته ی دانش آموزان در کلاس های درس از شیوه های آموزشی نوین برای تقویت مهارت های نام برده استفاده شود.واژه های کلیدی: اختلال یادگیری دیکته، آموزش چندرسانه ای، مهارت های بنیادی یادگیری دیکته
    کلید واژگان
    اختلال یادگیری دیکته
    آموزش چندرسانه ای
    مهارت های بنیادی یادگیری دیکته

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2014-05-22
    1393-03-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه سمنان
    استادیار گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه سمنان
    استادیار گروه روانشناسی بالینی، دانشگاه سمنان

    URI
    https://dx.doi.org/jld-3-3-93-3-3
    http://jld.uma.ac.ir/article_150.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247675

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب