• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش مهارت های تنظیم خلق بر خودپنداره و کفایت اجتماعی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری

    (ندگان)پدیدآور
    افروز, غلامعلیقاسم زاده, سوگندتازیکی, طیبهدلگشاد, ئاکو
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    226.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت ها ی تنظیم خلق بر خودپنداره و کفایتاجتماعی دانش آموزان ناتوان یادگیری انجام شد . بدین منظور با است فاده از طرح آزمایشی با پیش آزمون وپسآزمون با گروه کنترل از بین دانش آموزان ناتوان یادگیری شهر تهران و نمونه در دسترس، 28 نفرانتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند . هر دو گروه با استفاده از مقیاس کفایتاجتماعی فلنر ، پرسش نامه خودپنداره بک به عنوان پیش آزمون و پس آزمون مورد ارزیابی قرار گرفتند وگروه آزمایش به مدت 12 جلسه مهارت های تنظیم خلق را آموزش دیدند. برای مقایسه پس آزمون هر دوگروه از تحلیل کووریانس استفاده شد . نتایج پژوهش نشان داد که بین میانگین نمرات پیش آزمون و پس -آزمون در دو گر وه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد . از یافته های پژوهش فوق میتوان نتیجهگرفت که آموزش تنظیم خلق بر خودپنداره و کفایت اجتماعی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری مؤثراست.
    کلید واژگان
    مهارت های تنظیم خلق
    خودپنداره
    کفایت اجتماعی
    دانش آموزان با نات وانی ها ی یادگیری

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2014-05-22
    1393-03-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    استاد ممتاز روانشناسی، دانشگاه تهران
    دانشجوی دکتری روانشناسی، دانشگاه تهران
    دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه تهران
    . دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه تهران

    URI
    https://dx.doi.org/jld-3-3-93-3-1
    http://jld.uma.ac.ir/article_148.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247673

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب