| dc.contributor.author | نظری, سمیه | fa_IR | 
| dc.contributor.author | سیاحی, حیدر | fa_IR | 
| dc.contributor.author | افروز, غلامعلی | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:46:16Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:46:16Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T03:46:16Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T03:46:16Z |  | 
| dc.date.issued | 2013-03-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1392-01-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2012-07-21 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1391-04-31 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | نظری, سمیه, سیاحی, حیدر, افروز, غلامعلی. (1392). مقایسه ی ادراک دیداری حرکتی کودکان دارای اختلال یادگیری و عادی در آزمون بندرگشتالت. ناتوانی های یادگیری, 2(3), 116-135. doi: jld-2-3-92-2-7 | fa_IR | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/jld-2-3-92-2-7 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jld.uma.ac.ir/article_130.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247655 |  | 
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر، مقایس هی توانایی های ادراک دیداری  حرکتی کودکان عادی و دارای اختلال<br />یادگیری و ارزیابی قابلیت این آزمون بندر گشتالت در غربالگری اختلالات یادگیری بود. در این زمینه از<br />بین مراجعان به مراکز اختلال یادگیری شهر اهواز در سال 90  1389 ، با روش نمونه گیری هدفمند 52<br />کودک دارای اختلال یادگیری و 52 کودک عادی به وسیله ی همتا کردن جنس، سن، پایه تحصیلی و<br />گروه زبانی(یک زبانه، دوزبانه عربی  فارسی) انتخاب گردید. و آزمون بندر گشتالت به شکل انفرادی بر<br />(MANOVA) روی نمونه ی آماری اجرا شد. جهت تجزیه و تحلیل داد هها از تحلیل واریانس چند راهه<br />استفاده شد. نتایج نشان داد که بین ارتکاب به خطای نوع تحریف، ترکیب، تداوم و چرخش، کل خطاها و<br />بهره ادراک دیداری  حرکتی در هر دو گروه تفاوت معنادار وجود دارد. لذا به نظر می رسد آزمون بندر<br />گشتالت قابلیت غربالگری اختلالات یادگیری را به ویژه از پایه ی دوم تحصیلی به بالا دارا باشد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 297 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR | 
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US | 
| dc.relation.ispartof | ناتوانی های یادگیری | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Learning Disabilities | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/jld-2-3-92-2-7 |  | 
| dc.subject | ادراک دیداری  حرکتی | fa_IR | 
| dc.subject | تست بندر گشتالت | fa_IR | 
| dc.subject | اختلال یادگیری | fa_IR | 
| dc.title | مقایسه ی ادراک دیداری حرکتی کودکان دارای اختلال یادگیری و عادی در آزمون بندرگشتالت | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.contributor.department | مدرس روانشناسی کودکان استثنایی، دانشگاه فرهنگیان رسول اکرم اهواز | fa_IR | 
| dc.contributor.department | مدرس رواشناسی کودکان استثنایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد روانشناسی کودکان استثنایی، دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 2 |  | 
| dc.citation.issue | 3 |  | 
| dc.citation.spage | 116 |  | 
| dc.citation.epage | 135 |  |