نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنظری, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorسیاحی, حیدرfa_IR
dc.contributor.authorافروز, غلامعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:46:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:46:16Z
dc.date.available1399-07-09T03:46:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:46:16Z
dc.date.issued2013-03-21en_US
dc.date.issued1392-01-01fa_IR
dc.date.submitted2012-07-21en_US
dc.date.submitted1391-04-31fa_IR
dc.identifier.citationنظری, سمیه, سیاحی, حیدر, افروز, غلامعلی. (1392). مقایسه ی ادراک دیداری حرکتی کودکان دارای اختلال یادگیری و عادی در آزمون بندرگشتالت. ناتوانی های یادگیری, 2(3), 116-135. doi: jld-2-3-92-2-7fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/jld-2-3-92-2-7
dc.identifier.urihttp://jld.uma.ac.ir/article_130.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247655
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، مقایس هی توانایی های ادراک دیداری  حرکتی کودکان عادی و دارای اختلال<br />یادگیری و ارزیابی قابلیت این آزمون بندر گشتالت در غربالگری اختلالات یادگیری بود. در این زمینه از<br />بین مراجعان به مراکز اختلال یادگیری شهر اهواز در سال 90  1389 ، با روش نمونه گیری هدفمند 52<br />کودک دارای اختلال یادگیری و 52 کودک عادی به وسیله ی همتا کردن جنس، سن، پایه تحصیلی و<br />گروه زبانی(یک زبانه، دوزبانه عربی  فارسی) انتخاب گردید. و آزمون بندر گشتالت به شکل انفرادی بر<br />(MANOVA) روی نمونه ی آماری اجرا شد. جهت تجزیه و تحلیل داد هها از تحلیل واریانس چند راهه<br />استفاده شد. نتایج نشان داد که بین ارتکاب به خطای نوع تحریف، ترکیب، تداوم و چرخش، کل خطاها و<br />بهره ادراک دیداری  حرکتی در هر دو گروه تفاوت معنادار وجود دارد. لذا به نظر می رسد آزمون بندر<br />گشتالت قابلیت غربالگری اختلالات یادگیری را به ویژه از پایه ی دوم تحصیلی به بالا دارا باشد.fa_IR
dc.format.extent297
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofناتوانی های یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Learning Disabilitiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/jld-2-3-92-2-7
dc.subjectادراک دیداری حرکتیfa_IR
dc.subjectتست بندر گشتالتfa_IR
dc.subjectاختلال یادگیریfa_IR
dc.titleمقایسه ی ادراک دیداری حرکتی کودکان دارای اختلال یادگیری و عادی در آزمون بندرگشتالتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentمدرس روانشناسی کودکان استثنایی، دانشگاه فرهنگیان رسول اکرم اهوازfa_IR
dc.contributor.departmentمدرس رواشناسی کودکان استثنایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهوازfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد روانشناسی کودکان استثنایی، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage116
dc.citation.epage135


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد