حقوق آموزشی کودکان معلول در ایران: ضرورت همگامی با تحولات بینالمللی
(ندگان)پدیدآور
رضائی, علیاِلسان, مصطفینوع مدرک
Textعلمی - ترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
آگاهی از حقوقی که فرصتهای برابری را برای معلولان در مقایسه با سایر شهروندان فراهم میکند، از اهمیت فراوان برخوردار است. در این مقاله، این دسته از حقوق، با در نظر گرفتن قوانین داخلی و بینالمللی مورد بررسی قرار میگیرد. به نظر میرسد، حقوق داخلی در مقایسه با اسناد بینالمللی و حقوق داخلی کشورهایی که در این مقاله موضوع بررسی بوده، دارای کاستیهای فراوانی است و ضرورت دارد تا در این زمینه همگامی لازم با تحولات نوین بینالمللی در باب حقوق آموزشی کودکان معلول فراهم شود. به علاوه، هرچند قانون جامع حمایت از معلولان گامهای مثبتی را در جهت حمایت از حقوق معلولان بهطور کلی برداشته است؛ با این همه در حقوق آموزشی مربوط به این قشر از افراد جامعه، باید اقدامات لازم برای هماهنگی با استانداردهای بینالمللی صورت گیرد.
کلید واژگان
کودکان معلولحقوق آموزشی
اسناد بینالمللی
حقوق ایران
حقوق امریکا
شماره نشریه
13تاریخ نشر
2008-03-201387-01-01
ناشر
مؤسسه مطالعات و پژوهشهای حقوقی شهردانشThe SD Institute of Law
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دوره دکترای حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتیاستادیار دانشگاه تربیت معلم آذربایجان
شاپا
1682-92202717-0020




