ادغام شرکتهای تجاری از منظر قوانین ایران
(ندگان)پدیدآور
حقیقت, صبانوع مدرک
Textعلمی - ترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ادغام شرکتهای تجاری به جنبههای مختلف سرمایهگذاری، استراتژی و مدیریت اشخاص حقوقی اشاره میکند و هدف از آن گسترش اقداماتی است که در اغلب موارد به توسعه دراز مدت در سوددهی آنها منجر میشود. بسیاری بر این باورند که وجود ادغامها و فعالیتهای ناشی از آن منجر به ایجاد صنایع بزرگ انحصاری میشود که نهایتاً به حال مصرفکنندگان سودمند نخواهد بود، اما باید اعتراف کرد که نتیجه در همه موارد یکسان نیست و در بسیاری از موارد اندوخته مصرفکنندگان و کارفرمایان تجاری با این اقدامها غنیتر گردیده است. لذا اغلب کشورها از جمله ایران به منظور شکوفایی اقتصاد ملی نیازمند قوانینی هستند که در عین شفاف و جذاب ساختن محیط کسب و کار، با توجه به ویژگیهای ملی و در تعامل با تحولات اقتصاد جهانی، از حقوق فعالان این عرصه پشتیبانی کنند.
کلید واژگان
ادغامشرکتهای تجاری
انحصار
قانونگذار
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2008-09-221387-07-01
ناشر
مؤسسه مطالعات و پژوهشهای حقوقی شهردانشThe SD Institute of Law
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد حقوق تجارت بین المللشاپا
1682-92202717-0020




