بررسی عواملی مرتبط با انگیزش یادگیری دانشجو یان د انشگاه تهران
(ندگان)پدیدآور
جوادین, دکتر سید رضا سیدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این تحقیق تعیین میزان انگیزش یادگیری دانشجویان دانشگاه تهران
و عوامل مرتبط با آن از طریق متغیرهای مستقل مانند انگیزش، یادگیری،
شرایط محیطی، محتوای آموزشی، رقابت تحصیلی، مفید بودن مطالب
درسی، و توانایی علمی و مهارتی می باشد، که با بررسی توصیفی مبتنی بر
همبستگی و با استفاده از فنون آمار استنباطی انجا م گردیده و نتایج زیر حاصل
آن می باشد: ا- دانشجویان دانشگاه تهران به رشته تحصیلی خود علاقه مند بوده
و روحیه یادگیری در آن ها وجود دارد 2- بهبود شرایط محیطی، یادگیری
دانشجویان را افزا یش داده و رقابت تحصیلی آن ها را برمی انگیزاند، در حالی که
این وضعیت در حال حاضر توسط آن ها احساس نمی شود 3- محتوای درس ها
به یادگیری دانشجویان کمک می نماید، در حالی که عدم انطباق درس ها با
نیازهای آنان از میزان یادگیری آن ها می کاهد 4- دانشجویان از تدریس استادان
مجرب برانگیخته می شوند و این امر یادگیری آن ها را افزایش می دهد.
کلید واژگان
یادگیریآینده شغلی
انگیزش
توانایی عملی و مهارت
رقابت تحصیلی
علاقه مندی به تحصیل
محیط دانشگاه
مدل روابط انسانی
مدل سنتی انگیزش
مدل منابع انسانی
مفید بودن مطالب درسی
نظریه فرایندی انگیزش
نظریه هایی مبتنی بر تقویت
نظریه های محتوایی انگیزه
شماره نشریه
0تاریخ نشر
2002-12-221381-10-01




