نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorولی پور خواجه غیاثی, رقیهfa_IR
dc.contributor.authorلیاقتدار, محمد جوادfa_IR
dc.contributor.authorنیلی, محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorشیرازی, مانداناfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:35:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:35:23Z
dc.date.available1399-07-09T03:35:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:35:23Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-10-29en_US
dc.date.submitted1397-08-07fa_IR
dc.identifier.citationولی پور خواجه غیاثی, رقیه, لیاقتدار, محمد جواد, نیلی, محمد رضا, شیرازی, ماندانا. (1398). تبیین دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان نسبت به ارزیابی مهارت نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکی. مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد, 43(2), 197-208. doi: 10.22038/jmds.2019.13121fa_IR
dc.identifier.issn1560-9286
dc.identifier.issn2008-2347
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/jmds.2019.13121
dc.identifier.urihttp://jmds.mums.ac.ir/article_13121.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/243807
dc.description.abstract<strong>مقدمه</strong>:<strong> امروزه در حرفه‌های مراقبت سلامت ارزیابی مهارت‌‌های نرم در فرایند پذیرش دانشجویان مورد توجه ویژه قرار گرفته است ولی در جامعه ما پذیرش دانشجویان صرفا بر اساس معیار‌های علمی صورت می گیرد و ارزیابی مهارت‌های نرم در انتخاب آنها مغفول واقع شده است. با توجه به اهمیت مهارت های‌نرم در کیفیت عملکرد حرفه دندانپزشکی، این مطالعه به منظور تبیین دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان نسبت به ارزیابی مهارت‌های‌ نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکی انجام گردید.</strong><br /> <strong>مواد و روشها: طراحی پژوهش حاضر به صورت کیفی </strong><strong>–</strong><strong> توصیفی بود. جامعه آماری این مطالعه شامل اعضای هیات علمی و دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه اصفهان و مازندران بود که به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه نیمه‌‌ ساختار‌یافته جمع آوری گردید و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش تحلیل محتوای مرسوم استفاده شد.</strong><br /> <strong>یافته‌ها:</strong> <strong>تجزیه و تحلیل مصاحبه­های مشارکت کنندگان منجر به استخراج دو طبقه اصلی؛ بستر نظری و عملی ارزیابی مهارت های نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکی گردید. در بستر نظری اکثر اعضای هیات علمی و دانشجویان، دیدگاه موافقی نسبت به لزوم ارزیابی مهارت‌های نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکی داشتند. در بستر عملی ارزیابی مهارت­های نرم، مشارکت کنندگان به چالش‌های فرهنگی- اجتماعی از قبیل؛ کاهش عدالت در پذیرش دانشجویان، افزایش پارتی بازی در پذیرش و چالش های اجرایی از قبیل؛ دشواری ارزیابی مهارت‌های‌ نرم، عدم آموزش مهارت‌های نرم در دوران آموزشی قبل از دانشگاه و صلاحیت ارزیابی‌کنندگان اشاره نمودند.</strong><br /> <strong>نتیجه‌گیری: با توجه به نگرش موافق اکثر مشارکت کنندگان نسبت به ارزیابی مهارت­های نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکی در این مطالعه پیشنهاد می­گردد برنامه ریزان آموزش دندانپزشکی با طراحی و اجرای پژوهش‌های جامع بستر­های عملی مناسب را با هماهنگی سازمان سنجش برای ارزیابی مهارت‌های نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکی فراهم نمایند.</strong>fa_IR
dc.format.extent761
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.publisherMashhad University of Medical Sciences, School of Dentistryen_US
dc.relation.ispartofمجله دانشکده دندانپزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Mashhad Dental Schoolen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/jmds.2019.13121
dc.subjectمهارت نرمfa_IR
dc.subjectپذیرش دانشجویانfa_IR
dc.subjectحرفه دندانپزشکیfa_IR
dc.subjectآموزش پزشکیfa_IR
dc.titleتبیین دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان نسبت به ارزیابی مهارت نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری آموزش عالی (گرایش برنامه درسی)، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعلوم تربیتی-دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه اصفهان- اصفهان- ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume43
dc.citation.issue2
dc.citation.spage197
dc.citation.epage208
nlai.contributor.orcid0000-0003-4350-9811
nlai.contributor.orcid0000-0002-5548-2065
nlai.contributor.orcid0000-0002-3103-8461


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد