| dc.contributor.author | قورچیان, نادر قلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | افتخارزاده, سید فرهاد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:30:20Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:30:20Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:30:20Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:30:20Z | |
| dc.date.issued | 2006-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1385-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-01-13 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-10-23 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قورچیان, نادر قلی, افتخارزاده, سید فرهاد. (1385). ارائه مدلی جهت تربیت شهروند حرفه ای در نظام آموزش عالی کشور در هزاره سوم. آینده پژوهی مدیریت, 18(370), 67-80. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1605-2749 | |
| dc.identifier.uri | http://jmfr.srbiau.ac.ir/article_5981.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/242045 | |
| dc.description.abstract | هم اکنون در ذهنیت مابعد پسانوین گرایانه پدیده جهانی شدن به صورت یک واقعیت مهم در آمده است . عرصه مواجهه این عصر با<br />پدیده جهانی شدن و شهروند جهانی، عرصه علم، مدیریت و تدابیر یاد دهی و یادگیری است.<br />این پژوهش با هدف طراحی یک مدل مناسب جهت تربیت شهروند حرفه ای در نظام آموزش عالی کشور به ویژه در دانشگاه آزاد<br />اسلامی و واحدهای تابعه آن به منظور پاسخگویی به نیازهای جدید هزار سوم صورت پذیرفته است.<br />با مرور بر ادبیات و پیشینه تحقیق، درک فراپیچیدگی و گستردگی دامنه تحقیقات نظری و اقدامات عملی تربیت شهروند حرفه ای در<br />مدارس و دانشگاه ها، بررسی مدل ها، تئوری ها و مؤلفه های مطرح موجود، مدل تربیت شهروندی حرفه ای جهانی مشتمل بر مؤلفه های<br />فلسفه، اهداف، مبانی نظری، چارچوب ادراکی، مراحل اجرا، نظام ارزشیابی و مهندسی مجدد تدوین گشت.<br />میزان تناسب مدل پیشنهادی از نظر چهار گروه رؤسای دانشگاه ها، رؤسای دانشکده ها و مدیران گروه ها، اساتید و اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و متخصصان آموزش عالی کشور با مقیاس 4/79 از 5 مورد تایید قرار گرفت. به مدد این مدل، نظام آموزش عالی کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای تابعه آن می توانند به تربیت شهروند حرفه ای عالم،<br />آگاه، متعهد و ماهر برای جامعه دانش، اقتصاد دانش و مدیریت دانش در پاسخگویی به هزاره سوم بپردازند.<br />در خاتمه توصیه های کاربردی جهت اجرای مدل در دانشگاه آزاد اسلامی ارایه گردیده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 272 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | آینده پژوهی مدیریت | fa_IR |
| dc.subject | تربیت شهروند حرفه ای | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت دانشگاهی | fa_IR |
| dc.subject | صلاحیت های کلیدی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش شهروندی | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت یادگیری | fa_IR |
| dc.title | ارائه مدلی جهت تربیت شهروند حرفه ای در نظام آموزش عالی کشور در هزاره سوم | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | ندارد | fa_IR |
| dc.contributor.department | ندارد | fa_IR |
| dc.citation.volume | 18 | |
| dc.citation.issue | 370 | |
| dc.citation.spage | 67 | |
| dc.citation.epage | 80 | |