نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T03:30:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:30:16Z
dc.date.available1399-07-09T03:30:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:30:16Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2020-04-14en_US
dc.date.submitted1399-01-26fa_IR
dc.identifier.citation(1398). طراحی مدل توسعه‌ی شهرت برند بر مبنای مسئولیت اجتماعی شرکتی با رویکرد آینده‌پژوهی در صنعت بانک‌داری ایران. آینده پژوهی مدیریت, 30(4119), 55-72.fa_IR
dc.identifier.issn1605-2749
dc.identifier.urihttp://jmfr.srbiau.ac.ir/article_15593.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/242019
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر طراحی مدل توسعه­ی شهرت برند بر مبنای مسئولیت اجتماعی شرکتی با رویکرد آینده­پژوهی در صنعت بانک­داری ایران می­باشد. پژوهش حاضر، دارای رویکردی دو مرحله­ای است. در مرحله­ی اول پژوهش با استفاده از روش فراتحلیل، عوامل توسعه­ی شهرت برند و مسئولیت اجتماعی شرکتی شناسایی شد. جامعه­ی آماری پژوهش در این مرحله­، مقالات علمی انگلیسی و فارسی چاپ­شده در مجلات علمی-پژوهشی معتبر در طول سال­های 2005 تا 2018 در زمینه­ی توسعه­ی شهرت برند و مسئولیت اجتماعی شرکتی در دنیا بوده و منابع گردآوری آن پایگاه­های اطلاعات علمی قابل دسترس از طریق دانشگاه تهران می­باشد. در این مرحله در نهایت 41 مقاله پالایش­شده مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش مرحله­ی دوم از نظر نوع، پیمایشی و از نظر روش، همبستگی و از حیث هدف، کاربردی است. قلمروی زمانی پژوهش، از بهمن ماه 1396 تا شهریور ماه 1398 و جامعه­ی آماری مرحله­ی دوم پژوهش، مشتریان صنعت بانک­داری ایران می­باشد. برای گردآوری اطلاعات از روش کتابخانه­ای و میدانی استفاده شد. ابزار گردآوری داده­ها در این مرحله شامل پرسش­نامه­ با مقیاس لیکرت پنج­گزینه­ای و مصاحبه­ می­باشد. روایی پرسش­نامه به صورت محتوایی صوری و پایایی آن با استفاده از روش آزمون آلفای کرونباخ با اعتبار بالایی مورد تایید قرار گرفت. روش نمونه­گیری در این مرحله­­ به صورت نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای بوده و حجم نمونه­ی آماری 387 به دست آمد. پس از تدوین مدل اولیه برای توصیف آماری متغیرها، توزیع فراوانی، شاخص­های مرکزی و توزیع پراکندگی، و برای آزمون استنباطی فرضیه­ها از آزمون­های تی-تست مستقل، تحلیل واریانس، تحلیل عاملی تاییدی، پیرسون، رگرسیون خطی چندگانه به روش گام­به­گام استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می­دهد که مسئولیت اجتماعی شرکتی با رویکرد آینده­پژوهی و ابعاد آن، شامل مسئولیت­پذیری­ اقتصادی، قانونی، اخلاقی، و خیرخواهانه، بر توسعه­ی شهرت برند و ابعاد آن، شامل مشتری­محوری، فرهنگ سازمانی، آگاهی از برند، برجستگی برند، عملکرد برند، تصویرسازی ذهنی برند، و اعتبار برند، در صنعت بانک­داری ایران تاثیر دارد اما متغیرهای مسئولیت­پذیری زیست­محیطی، و روحیه­ی فداکاری بر آن تاثیر قابل توجهی ندارد.fa_IR
dc.format.extent583
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofآینده پژوهی مدیریتfa_IR
dc.subjectآینده‌پژوهیfa_IR
dc.subjectشهرت برندfa_IR
dc.subjectصنعت بانک‌داریfa_IR
dc.subjectمسئولیت اجتماعی شرکتیfa_IR
dc.titleطراحی مدل توسعه‌ی شهرت برند بر مبنای مسئولیت اجتماعی شرکتی با رویکرد آینده‌پژوهی در صنعت بانک‌داری ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue4119
dc.citation.spage55
dc.citation.epage72


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد