نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغریب, ایمانfa_IR
dc.contributor.authorطلوعی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorحیدرزاده, کامبیزfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:30:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:30:15Z
dc.date.available1399-07-09T03:30:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:30:15Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2018-08-27en_US
dc.date.submitted1397-06-05fa_IR
dc.identifier.citationغریب, ایمان, طلوعی, عباس, حیدرزاده, کامبیز. (1398). ارائه الگوی ترکیبی داده کاوی با استفاده از قواعد انجمنی و خوشه بندی جهت شناسایی الگوهای غالب رفتار مشتریان (مطالعه موردی : بانک انصار). آینده پژوهی مدیریت, 30(3118), 189-201.fa_IR
dc.identifier.issn1605-2749
dc.identifier.urihttp://jmfr.srbiau.ac.ir/article_15307.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/242011
dc.description.abstractبا توجه به رقابت بانک‌ها در جذب مشتریان و تاثیر عوامل روانشناختی و محیطی بر روی رفتار آنها در طول زمان، در بخش بندی مشتریان میبایست پویایی رفتار آنها را مورد بحث قرار داد. شناسایی الگوهای غالب رفتاری مشتریان و انتقال آن به بخشهای مختلف در طول زمان از موضوعات مهم این حوزه میباشد. این پژوهش بر آن است با تمرکز بر پویای رفتار مشتریان به شناسایی گروه‌های‌رفتاری، الگوهای غالب جابجایی، ویژگی‌ها و الگوهای حاکم بر جابجایی مشتریان بانک انصار بپردازد. جهت استخراج الگوهای رفتاری، روشی ترکیبی مبتنی بر خوشه بندی و قوانین انجمنی (k-means و الگوریتم اپریوری) استفاده شده است. بر اساس نتایج بدست آمده چهار گروه رفتاری" مشتریان کم ارزش با الگوی پایدار"، "مشتریان کم ارزش با الگوی سودآوری ناپایدار"، "مشتریان رویگردان شده با سودآوری متوسط"، "مشتریان وفادار با سودآوری کم" شناسایی و ارتباط بین آنها مورد تحلیل قرار گرفته است. بر اساس یافته‌های بدست آمده، میتوان به مدیران ارشد در اتخاذ استراتژی‌های بازاریابی مناسب در جهت بهبود الگوهای رفتاری کمک شایان توجهی داشت.fa_IR
dc.format.extent807
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofآینده پژوهی مدیریتfa_IR
dc.subjectبخش بندیfa_IR
dc.subjectرفتار پویای مشتریانfa_IR
dc.subjectقوانین انجمنیfa_IR
dc.subjectخوشه بندیfa_IR
dc.titleارائه الگوی ترکیبی داده کاوی با استفاده از قواعد انجمنی و خوشه بندی جهت شناسایی الگوهای غالب رفتار مشتریان (مطالعه موردی : بانک انصار)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری ، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران،fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران (مسئول مکاتبات) toloie@gmail.comfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue3118
dc.citation.spage189
dc.citation.epage201


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد