نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرسپاسی, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorمتقی, محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorسلاجقه, سنجرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:29:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:29:44Z
dc.date.available1399-07-09T03:29:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:29:44Z
dc.date.issued2009-06-22en_US
dc.date.issued1388-04-01fa_IR
dc.date.submitted2007-10-30en_US
dc.date.submitted1386-08-08fa_IR
dc.identifier.citationمیرسپاسی, ناصر, متقی, محمد حسین, سلاجقه, سنجر. (1388). بررسی میزان عوامل مرتبط با کندی تسری نظام مدیریت کیفیت جامع در پیکره بخش دولتی ایران. آینده پژوهی مدیریت, 20(281), 71-86.fa_IR
dc.identifier.issn1605-2749
dc.identifier.urihttp://jmfr.srbiau.ac.ir/article_6667.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241833
dc.description.abstractمدیریت کیفیت جامع یک نوع مدیریت است که با بکارگیری آن، سطح کیفی خدمات ارتقا می یابد و میتواند به خواسته های روزافزون مشتریان پاسخگو باشد. توجه به کیفیت جامع صرفا محدود به سازمان های تولیدی نمی گردد بلکه بخش دولت را نیز شامل می شود.<br /> با تصویب طرح استقرار نظام آزمایشی مدیریت کیفیت جامع در دستگاه های دولتی مورخ 29/3/1380 ، شورای عالی اداری، استقرر این نظام در دستگاه های دولتی مد نظر قرار گرفته، ولی متأسفانه اجرای این سیستم در کشور ما در مقایسه با کشورهای پیشرفته با کندی مواجه بوده است و میزان تسری (سرایت) این نظام در دستگاه های دولتی یکسان نبوده است.<br /> اگرچه اجرای مدیریت کیفیت جامع در بخش دولتی یک ضرورت است اما به نظر می آید تا زمانی که بستر سازی مناسب در زمینه های فرهنگی و غیره صورت نگیرد سازمانها منافع لازم را از استقرار مدلهای اجرایی مدیریت کیفیت جامع نظیر مدلهای ISO 9000 و غیره کسب نخواهند نمود. اما در مقابل در صورت درک صحیح و درست عوامل فرهنگی و رفع این مشکلات می توان انتظار داشت که درصد قابل توجیهی از کاربران روشهای اجرایی مدیریت جامع در مسیر اجرای درست این پدیده مدیریتی (مدیریت کیفیت جامع) گام بردارند.<br />  بعضی از این موانع فرهنگی که در سازمان های دولتی وجود دارد بنا به گزارش ها و اسناد متعدد عبارتند از: (دولت مداری، روزمره مداری، سخنوری، اتلاف گرایی و خودمحوری مدیران) که مانع اجرایی مدیریت کیفیت جامع در بخش دولتی است.<br /> تحقیق حاضر به بررسی عوامل مرتبط با کندی تسری نظام مدیریت کیفیت جامع در پیکره بخش دولتی ایران پرداخته است.<br /> در این تحقیق با توجه به اهداف و ماهیت پژوهش، موضوع تحقیق و بیان مسئله از روش توصیفی- همبستگی استفاده شده است. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه استفاده گردید که پرسشنامه بین 2000 نفر از کارکنان بخش دولتی به صورت نمونه گیری در 5 استان توزیع گردید.<br /> در این بررسی از روشهای موجود در آمار توصیفی نظیر نمودارهای جعبه ای جهت نمایش و مقایسه اطلاعات گردآوری شده استفاده گردید و برای سنجش رابطه بین متغیرها در جوابهای ارائه شده از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن کمک گرفته شد و همین طور برای مقایسه نحوه توزیع عوامل مختلف در استانهای مختلف از آزمون کروسکال والیس استفاده شدfa_IR
dc.format.extent603
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofآینده پژوهی مدیریتfa_IR
dc.subjectمدیریت کیفیت جامعfa_IR
dc.subjectپیکره بخش دولتی ایرانfa_IR
dc.subjectدولت مداریfa_IR
dc.subjectسخنوریfa_IR
dc.subjectاتلاف گراییfa_IR
dc.subjectخودمحوریfa_IR
dc.titleبررسی میزان عوامل مرتبط با کندی تسری نظام مدیریت کیفیت جامع در پیکره بخش دولتی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیآت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم وتحقیقاتfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد کرمانfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول یا طرف مکاتبهfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue281
dc.citation.spage71
dc.citation.epage86


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد