نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشباهنگ, رضاfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی سروعلیا, محمد حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:29:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:29:35Z
dc.date.available1399-07-09T03:29:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:29:35Z
dc.date.issued2005-12-22en_US
dc.date.issued1384-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-01-14en_US
dc.date.submitted1393-10-24fa_IR
dc.identifier.citationشباهنگ, رضا, ابراهیمی سروعلیا, محمد حسن. (1384). طراحی و اجرایBSC به عنوان سیستم جامع ارزیابی عملکرد. آینده پژوهی مدیریت, 17(467), 1-11.fa_IR
dc.identifier.issn1605-2749
dc.identifier.urihttp://jmfr.srbiau.ac.ir/article_6016.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241787
dc.description.abstractسال های آغازین قرن بیست و یکم – که بشر متمدن، مدت ها چشم انتظار آن بوده است - نوید بخش آسایش نیست و چالش هایی را<br />بیش از تمامی ادوار تاریخی گذشته پیش روی انسا نها و تمد نها، قرار داده است. سازمان های امروزین واحدهای ایستا نیستند، علاوه بر<br />این اولویت ها نیز در حال تغییر است و سازمان ها باید خود را، با دو متغیر موثر بر آنها یعنی تغییرات تکنولوژی و رقابت جهانی تغییر دهند.<br />بدین منظور باید از وضعیت خود آگاهی داشته باشند تا بتوانند در مقابل تغییرات سریع و ب یوقفه از خود واکنش مناسب نشان دهند و<br />لازمه این کار آگاهی از شرایط موجود و پیش بینی وضعیت آینده است. برای دستیابی به این هدف، لاجرم همه سازما نها باید برای خود<br />استراتژی از پیش تعیین شده ای داشته باشند که دورنمای اهداف سازمانی در آن مشخص شده و دستیابی به اهداف تعیین شده در فواصل<br />زمانی مشخص مورد ارزیابی قرار گیرد. در این صورت نیاز به سیستم های مدرن و جامع سنجش عملکردی است که با در نظر گرفتن استراتژی سازمان، با دیدی جامع نگر آن را مورد ارزیابی قرار دهد. از این رو در سال 1992 "ابزار جامع ارزیابی عملکرد" (BSC) توسط کاپلان و نورتون معرفی شد، ابزاری که ادعا می کرد، در ارزیابی، استفاده محض از معیارهای مالی سنتی نظیر نرخ بازگشت سرمایه (ROI) گمراه کننده است و هیچ معیار مالی به تنهایی نم یتواند اطلاعات کافی در خصوص عملیات کلیدی سازمان فراهم آورد. BSC با ارزیابی سازمان در چهار وجه رشد و یادگیری، فرآیندهای داخلی، مشتری و مالی ابزاری جامع را جهت ارزیابی عملکرد در اکثر حوزه های مهم و اساسی سازمان ارائه می دهد. این روش سنجش ارزیابی عملکرد با لحاط توأم معیارهای مالی و غیرمالی، کمی و<br />کیفی، گذشته نگر و آینده نگر اهداف کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت سازما نها را مد نظر قرار می دهد در این مقاله، ابتدا مدلی جهت طراحی مدل BSC ارائه شده و سپس با نمونه سازی، مدل مذکور پیاده و اجرا شده و در نهایت ارتباط وجوه چهارگانه مطرح شده در BSC در قالب فرضیات و با داده های کمی مورد آزمون واقع شده اند.نتایج حاصل از آزمون فرضیات اصلی که منبعث از فرضیات فرعی تحقیق هستند مبین آن است که: بین اغلب اجزاء وجه رشد و<br />یادگیری با فرآیند داخلی، وجه فرآیند داخلی با وجه مشتری و وجه مشتری با وجه مالی ارتباط معناداری وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent300
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofآینده پژوهی مدیریتfa_IR
dc.subjectاستراتژی ، ارزیابی جامع عملکرد BSCfa_IR
dc.subjectوجه رشد و یادگیری L&GPfa_IR
dc.subjectوجه فرآیند داخلی IPfa_IR
dc.subjectوجه مشتری CPfa_IR
dc.subjectوجه مالی FPfa_IR
dc.subjectشبکه ارتباطی SGfa_IR
dc.subjectخودارزیابی SAfa_IR
dc.titleطراحی و اجرایBSC به عنوان سیستم جامع ارزیابی عملکردfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنداردfa_IR
dc.contributor.departmentنداردfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue467
dc.citation.spage1
dc.citation.epage11


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد