نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحقیقی نسب, دکتر منیژهfa_IR
dc.contributor.authorحیدرزاده, دکتر کامبیزfa_IR
dc.contributor.authorشریعت زاده, حدیقهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:29:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:29:14Z
dc.date.available1399-07-09T03:29:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:29:14Z
dc.date.issued2010-09-23en_US
dc.date.issued1389-07-01fa_IR
dc.date.submitted2009-01-10en_US
dc.date.submitted1387-10-21fa_IR
dc.identifier.citationحقیقی نسب, دکتر منیژه, حیدرزاده, دکتر کامبیز, شریعت زاده, حدیقه. (1389). شناسایی عوامل موثر بر کیفیت رابطه در بازار جرثقیل صنعتی در ایر ان. آینده پژوهی مدیریت, 21(386), 71-84.fa_IR
dc.identifier.issn1605-2749
dc.identifier.urihttp://jmfr.srbiau.ac.ir/article_5103.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241671
dc.description.abstractتجاری به ویژه تامین کنندگان و خریداران صنعتی از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. متغیرهای مثبت تاثیر گذار بر<br />رابطه مانند اعتماد، تعهد،رضایت، ارتباطات و گرایش بلند مدت و همچنین متغیرهای تاثیر گذار منفی نیز مانند فرصت طلبی و<br />تعارض در این مقاله مورد توجه قرار گرفتند. با شناخت این متغیرها و با تقویت متغیرهای مثبت و کاهش اثرات متغیرهای<br />منفی و با ایجاد رابطه بلند مدت، یک تامین کننده می تواند به دستاوردهای با ارزشی مانند حفظ مشتری که از جایگاه ویژه ای<br />در ادبیات بازاریابی رابطه مند برخوردار است، دست یابد. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی و با نمونه ای از 79 شرکتخریدار جرثقیل صنعتی، طرح مفهومی پژوهش با استفاده از آزمون معادلات ساختاری و با نرم افزارPLSمورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد تامین کنندگان با حفظ و بهبود ویژگی محصول به عنوان متغیر مثبت و کاهش<br />فرصت طلبی و تعارض به عنوان متغیر منفی می توانند رضایت و اعتماد خریداران خود را جلب کرده و آنها را به خود<br />متهعد کنند . همچنین تامین کنندگان صنعتی با تمرکز بر تعهد، کیفیت رابطه (رضایت، اعتماد و تعهد) بین خریداران و<br />تامین کنندگان صنعتی را افزایش داده که خود وفاداری و یا همان گرایش بلند مدت را در خریداران تقویت می کند.fa_IR
dc.format.extent337
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofآینده پژوهی مدیریتfa_IR
dc.subjectکیفیت رابطهfa_IR
dc.subjectرضایتfa_IR
dc.subjectاعتمادfa_IR
dc.subjectتعهد و گرایش بلند مدتfa_IR
dc.titleشناسایی عوامل موثر بر کیفیت رابطه در بازار جرثقیل صنعتی در ایر انfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنداردfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول یا طرف مکاتبهfa_IR
dc.contributor.departmentنداردfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue386
dc.citation.spage71
dc.citation.epage84


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد