نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنجف بیگی, دکتر رضاfa_IR
dc.contributor.authorمیرزائی دریانی, دکتر شهرامfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:29:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:29:12Z
dc.date.available1399-07-09T03:29:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:29:12Z
dc.date.issued2010-06-22en_US
dc.date.issued1389-04-01fa_IR
dc.date.submitted2008-09-30en_US
dc.date.submitted1387-07-09fa_IR
dc.identifier.citationنجف بیگی, دکتر رضا, میرزائی دریانی, دکتر شهرام. (1389). ارائه ی الگوی سازمان یادگیرنده برای شرکت های تولیدی ( مطالعه موردی: شرکت تراکتورسازی ایران ). آینده پژوهی مدیریت, 21(285), 97-118.fa_IR
dc.identifier.issn1605-2749
dc.identifier.urihttp://jmfr.srbiau.ac.ir/article_5093.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241661
dc.description.abstractدر میان نظریه ها و رویکردهای نوین مدیریت، نظریه ی سازمان یادگیرنده از جانب اکثر صاحبنظران بزرگ ترین مزیت رقابتی و<br />ضرورت عصر دانایی محسوب می شود. مطالعات نشان می دهد که مهمترین رویداد در ایجاد سازمان یادگیرنده، فرآیند یادگیری<br />است که به شکلی نظام مند و هدفمند مدیریت م ی گردد. بر این اساس در پژوهش حاضر، علاوه بر اینکه نظری ه های یادگیری<br />سازمانی و سازمان یادگیرنده، اندازه گیری فرایندیادگیری، شناخت موانع یادگیری و الگوهای ایجاد سازمان یادگیرنده بسط<br />یافته اند تلاش شده است تا فرآیند یادگیری در نمونه ی مورد مطالعه یعنی شرکت تراکتورسازی ایران تحت بررسی قرار گیرد .<br />برای این منظور، از طریق پرسشنامه ی طراحی شده ی م بتنی بر پنج اصل یادگیری سازمانی سنگه، میزان اعتقاد مدیران ارشد<br />به سازمان یادگیرنده و از طریق پرسشنامه ی پژوهشگر ساخته ی واتکینز و مارسیک، فرآیند یادگیری در ابعاد فردی، گروهی و<br />سازمانی از دیدگاه مدیران میانی و عملیاتی، و کارکنان صفی و ستادی اندازه گیری شده است . برای تحلیل داده ها و آزمون<br />فرضیه ها، هم از آمار توصیفی مبتنی بر میانگین و مد، و هم از آمار استنباطی متناسب با مقیاس اندازه گیری فاصله ای متغیرها<br />استفاده شده است . یافته ها نشان می دهند که : شرکت تراکتورسازی ایران در جهت تبدیل به سازمان یادگیرنده اقدام م طلوبی<br />نداشته است، چرا که مدیران ارشد به سازمان یادگیرنده اعتقاد کمی دارند . این نتیجه گیری تأییدی بر باور اغلب صاحبنظران<br />نظریه ی سازمان یادگیرنده است که معتقدند مقدم ترین نشانه ی اقدام برای ظهور یادگیری سازمانی اعتقاد رهبران سازمان به<br />این مهم می باشد. این پژوهش ضمن تشریح ادبیات الگو و فرایند الگو سازی، الگوی بازمهندسی فرآیند یادگیری را با تأکید بر<br />ایجاد مرکز یادگیری و طراحی مجدد سازوکارهای توانمندساز سیستم های آموزش، دانش، نوآوری و انگیزش ارائه داده است . با<br />این هدف که فرآیند یادگیری تحت رهبری مرکز یادگیری، در ابعاد فردی، گروهی و سازمانی برای سطوح مدیران و کارکنان به<br />شکلی نظام مند و همسان صورت گیرد و شرکت تراکتورسازی ایران در جهت تبدیل به سازمان یادگیرنده رهنمون گردد .<br />مهمترین رسالت مرکز یادگیری تبدیل مدیران ارشد به رهبران یادگیرنده خواهد بود.fa_IR
dc.format.extent1031
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofآینده پژوهی مدیریتfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectیادگیری سازمانیfa_IR
dc.subjectسازمان یادگیرندهfa_IR
dc.subjectاندازه گیری یادگیری سازمانی و الگوی سازمان یادگیرندهfa_IR
dc.titleارائه ی الگوی سازمان یادگیرنده برای شرکت های تولیدی ( مطالعه موردی: شرکت تراکتورسازی ایران )fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنداردfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول یا طرف مکاتبهfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue285
dc.citation.spage97
dc.citation.epage118


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد