| dc.contributor.author | نجف بیگی, دکتر رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | میرزائی دریانی, دکتر شهرام | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:29:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:29:12Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:29:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:29:12Z | |
| dc.date.issued | 2010-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2008-09-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1387-07-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نجف بیگی, دکتر رضا, میرزائی دریانی, دکتر شهرام. (1389). ارائه ی الگوی سازمان یادگیرنده برای شرکت های تولیدی ( مطالعه موردی: شرکت تراکتورسازی ایران ). آینده پژوهی مدیریت, 21(285), 97-118. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1605-2749 | |
| dc.identifier.uri | http://jmfr.srbiau.ac.ir/article_5093.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241661 | |
| dc.description.abstract | در میان نظریه ها و رویکردهای نوین مدیریت، نظریه ی سازمان یادگیرنده از جانب اکثر صاحبنظران بزرگ ترین مزیت رقابتی و<br />ضرورت عصر دانایی محسوب می شود. مطالعات نشان می دهد که مهمترین رویداد در ایجاد سازمان یادگیرنده، فرآیند یادگیری<br />است که به شکلی نظام مند و هدفمند مدیریت م ی گردد. بر این اساس در پژوهش حاضر، علاوه بر اینکه نظری ه های یادگیری<br />سازمانی و سازمان یادگیرنده، اندازه گیری فرایندیادگیری، شناخت موانع یادگیری و الگوهای ایجاد سازمان یادگیرنده بسط<br />یافته اند تلاش شده است تا فرآیند یادگیری در نمونه ی مورد مطالعه یعنی شرکت تراکتورسازی ایران تحت بررسی قرار گیرد .<br />برای این منظور، از طریق پرسشنامه ی طراحی شده ی م بتنی بر پنج اصل یادگیری سازمانی سنگه، میزان اعتقاد مدیران ارشد<br />به سازمان یادگیرنده و از طریق پرسشنامه ی پژوهشگر ساخته ی واتکینز و مارسیک، فرآیند یادگیری در ابعاد فردی، گروهی و<br />سازمانی از دیدگاه مدیران میانی و عملیاتی، و کارکنان صفی و ستادی اندازه گیری شده است . برای تحلیل داده ها و آزمون<br />فرضیه ها، هم از آمار توصیفی مبتنی بر میانگین و مد، و هم از آمار استنباطی متناسب با مقیاس اندازه گیری فاصله ای متغیرها<br />استفاده شده است . یافته ها نشان می دهند که : شرکت تراکتورسازی ایران در جهت تبدیل به سازمان یادگیرنده اقدام م طلوبی<br />نداشته است، چرا که مدیران ارشد به سازمان یادگیرنده اعتقاد کمی دارند . این نتیجه گیری تأییدی بر باور اغلب صاحبنظران<br />نظریه ی سازمان یادگیرنده است که معتقدند مقدم ترین نشانه ی اقدام برای ظهور یادگیری سازمانی اعتقاد رهبران سازمان به<br />این مهم می باشد. این پژوهش ضمن تشریح ادبیات الگو و فرایند الگو سازی، الگوی بازمهندسی فرآیند یادگیری را با تأکید بر<br />ایجاد مرکز یادگیری و طراحی مجدد سازوکارهای توانمندساز سیستم های آموزش، دانش، نوآوری و انگیزش ارائه داده است . با<br />این هدف که فرآیند یادگیری تحت رهبری مرکز یادگیری، در ابعاد فردی، گروهی و سازمانی برای سطوح مدیران و کارکنان به<br />شکلی نظام مند و همسان صورت گیرد و شرکت تراکتورسازی ایران در جهت تبدیل به سازمان یادگیرنده رهنمون گردد .<br />مهمترین رسالت مرکز یادگیری تبدیل مدیران ارشد به رهبران یادگیرنده خواهد بود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1031 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | آینده پژوهی مدیریت | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | سازمان یادگیرنده | fa_IR |
| dc.subject | اندازه گیری یادگیری سازمانی و الگوی سازمان یادگیرنده | fa_IR |
| dc.title | ارائه ی الگوی سازمان یادگیرنده برای شرکت های تولیدی ( مطالعه موردی: شرکت تراکتورسازی ایران ) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | ندارد | fa_IR |
| dc.contributor.department | نویسنده مسئول یا طرف مکاتبه | fa_IR |
| dc.citation.volume | 21 | |
| dc.citation.issue | 285 | |
| dc.citation.spage | 97 | |
| dc.citation.epage | 118 | |