نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorترشیزی, سجادfa_IR
dc.contributor.authorشهبازی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorدارابی, ابوذرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:27:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:27:55Z
dc.date.available1399-07-09T03:27:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:27:55Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-27en_US
dc.date.submitted1395-02-08fa_IR
dc.identifier.citationترشیزی, سجاد, شهبازی, مهدی, دارابی, ابوذر. (1397). تاثیر محیط غنی در خانه بر سرعت پیشرفت یادگیری دریبل فوتبال پسران 6 تا 13 ساله. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 10(2), 159-171. doi: 10.22059/jmlm.2018.205282.1067fa_IR
dc.identifier.issn9333-2008
dc.identifier.issn2676-4547
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2018.205282.1067
dc.identifier.urihttps://jmlm.ut.ac.ir/article_68133.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241217
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر محیط غنی خانه بر سرعت پیشرفت اکتساب مهارت دریبل فوتبال پسران بود.جامعة آماری تحقیق کودکان 6 تا 13 سالة منطقة 1 شهر تهران بودند. تحقیق حاضر از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بود. براساس نتایج پرسشنامة توزیع شده، 30 نفر به عنوان نمونه انتخاب و به دو گروه غنی و غیر غنی تقسیم شدند. در ابتدا از هر دو گروه به عنوان پیش آزمون، آزمون دریبل فوتبال به عمل آمد. سپس به هر دو گروه غنی و غی رغنی به مدت 9 روز و در هر روز یک جلسه تمرین داده شد. پس از پایان هر جلسة تمرین از هر دو گروه 2 و برای تغییرات × مجدداً آزمون دریبل فوتبال گرفته شد. برای مقایسة دو گروه از تحلیل کوواریانس مرکب  همبسته استفاده شد. شاخص لاندای ویلکز نشان داد که اثر محیط بر سرعت پیشرفت یادگیری t درون گروهی از آزمون 0= ضریب ایتا) و گروه غنی نسبت به گروه غیرغنی دارای سرعت / و 608 P<0/014 F( 19 و 9 )=3/ معن ادار است ( 27<br />پیشرفت یادگیری بیشتری بود. با مقایسة روز های تمرین دو گروه، گروه غنی در تمام روزها به جز روز چهارم، به طورهمبسته نشان داد که تفاوت معنا داری بین پیش آزمون و روز نهم t معناداری بهتر از گروه غیرغنی بود. همچنین نتایج وجود داشت. به طور کلی، نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که (P<0/ و گروه غیرغنی ( 001 (P<0/ گروه غنی ( 001<br />محیط غنی خانه موجب بهبود معنا دار سرعت پیشرفت یادگیری می شود.fa_IR
dc.format.extent189
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه رشد و یادگیری حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Motor Learning and Movementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2018.205282.1067
dc.subjectدریبل فوتبالfa_IR
dc.subjectسرعت پیشرفت اکتسابfa_IR
dc.subjectمحیط خانهfa_IR
dc.subjectمحیط غنیfa_IR
dc.titleتاثیر محیط غنی در خانه بر سرعت پیشرفت یادگیری دریبل فوتبال پسران 6 تا 13 سالهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس یارشد یادگیری و کنترل حرکتی، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار رفتار حرکتی، گروه رفتار حرکتی، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد رشد حرکتی، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue2
dc.citation.spage159
dc.citation.epage171
nlai.contributor.orcid0000-0002-2148-4150


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد