نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپروین, مریمfa_IR
dc.contributor.authorموحدی, احمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorفرامرزی, سالارfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:27:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:27:53Z
dc.date.available1399-07-09T03:27:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:27:53Z
dc.date.issued2015-07-23en_US
dc.date.issued1394-05-01fa_IR
dc.date.submitted2013-01-27en_US
dc.date.submitted1391-11-08fa_IR
dc.identifier.citationپروین, مریم, موحدی, احمدرضا, فرامرزی, سالار. (1394). تأثیر بازی‌های کودکانۀ جسمانی بر بهبود کمرویی دانش‌‌آموزان دختر دبستانی. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 7(2), 187-201. doi: 10.22059/jmlm.2015.55250fa_IR
dc.identifier.issn9333-2008
dc.identifier.issn2676-4547
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2015.55250
dc.identifier.urihttps://jmlm.ut.ac.ir/article_55250.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241203
dc.description.abstractدر تحقیق حاضر تأثیر بازی‌های کودکانۀ جسمانی بر میزان کمرویی دانش‌آموزان دختر دبستانی بررسی شد. شرکت‌کنندگان 33 دانش‌آموز دختر 9 تا 11 سال بودند که تصادفی به دو گروه تجربی (18 نفر) و کنترل (15 نفر) تقسیم شدند. گروه تجربی بازی‌های منتخب کودکانۀ جسمانی را به مدت 8 هفته، هفته‌ای دو جلسه انجام دادند و گروه کنترل هیچ بازی جسمانی را تجربه نکردند. کمرویی، قبل و بعد از مداخلۀ پژوهشی اندازه‌گیری شد. برای اندازه‌گیری کمرویی از پرسشنامۀ کمرویی کودکان کروزیر (1995) و برای تحلیل داده‌ها از آزمون آماری t استفاده شد. نتایج نشان داد بازی‌های کودکانۀ جسمانی به بهبود معنادار در میزان کمرویی شرکت‌کنندگان گروه تجربی منجر شد ( (P< .001درحالی‌که تغییری در نمرۀ کمرویی شرکت‌کنندگان گروه کنترل در طول دورۀ پژوهشی مشاهده نشد. یافته‌های پژوهش حاضر به دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت یادآوری می‌کند که از بازی‌های کودکانۀ جسمانی می‌توان به‌عنوان روش مداخلۀ مناسب برای بهبود کمرویی کودکان دبستانی استفاده کرد.fa_IR
dc.format.extent127
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه رشد و یادگیری حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Motor Learning and Movementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2015.55250
dc.subjectبازیfa_IR
dc.subjectبهبودfa_IR
dc.subjectخجالتfa_IR
dc.subjectدبستانfa_IR
dc.subjectکودکانfa_IR
dc.titleتأثیر بازی‌های کودکانۀ جسمانی بر بهبود کمرویی دانش‌‌آموزان دختر دبستانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس‌ارشد، گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه روان‌شناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشکدۀ علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage187
dc.citation.epage201
nlai.contributor.orcid0000-0002-2313-4752


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد