• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت نظامی
    • دوره 19, شماره 75
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت نظامی
    • دوره 19, شماره 75
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی شایستگی‌های دانش‌آموختگان یک دانشگاه نظامی در مراکز آموزشی- فرهنگی

    (ندگان)پدیدآور
    عباسیان, محمدشیرمحمدی, جوادهادی‌ نژاد, فرهاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    637.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحقیق حاضر با هدف «ارزیابی شایستگی‌های دانش‌آموختگان یک دانشگاه نظامی در مراکز آموزشی- فرهنگی» در قالب شناسایی شاخص‌ها و ارزیابی شایستگی‌های مورد انتظار از دانش‌آموختگان این دانشگاه در افق زمانی نزدیک به زمان‌ فارغ‌التحصیلی آن‌ها صورت پذیرفته است. این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی بوده و به روش توصیفی-پیمایشی انجام شده است. جامعۀ تحقیق موردنظر، شامل 300 نفر از کلیۀ مسئولین و دست‌اندرکاران مراکز آموزشی-فرهنگی یک نیروی نظامی کشور هستند که تماس کاری مستقیم با دانش‌آموختگان این دانشگاه نظامی داشته‌اند. نمونة آماری تحقیق به‌صورت تصادفی-طبقه‌ای انتخاب شدند که در طی آن تعداد 73 پرسشنامه تکمیل گردید. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامۀ سنجش شایستگی‌های دانش‌آموختگان است. این پرسشنامه شامل ابعاد هشت‌گانۀ شایستگی‌های دانش‌آموختگان در حوزه‌های علمی، اطلاعاتی، سازمانی، مدیریتی، شخصیتی، اعتقادی، اخلاقی و ارزشی است. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی محتوایی و سازه مورد تأیید قرار گرفته است و همچنین پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ میزان 89/0 بدست آمد. برای تجزیه‌‌وتحلیل سؤالات از شاخص‌های آمار توصیفی شامل فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد و از شاخص‌های آمار استنباطی شامل آزمون t استودنت تک‌گروهی، با بهره‌مندی از نرم‌افزار آماری SPSS استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که میزان عملکرد دانش‌آموختگان دانشگاه، به‌طور معنی‌داری بالاتر از میانگین و در وضعیت مطلوبی قرار دارد. همچنین رتبه‌بندی شایستگی‌های هشت‌گانۀ عملکردی نشان داد که «شایستگی‌های شخصیتی» دانش‌آموختگان دانشگاه در سال 96 در مراکز آموزشی-فرهنگی تخصصی رسته‌ای، دارای بالاترین رتبه و «شایستگی‌های علمی» آن‌ها دارای پایین‌ترین رتبه در میان سایر شایستگی‌های شاخص‌های عملکردی آن‌ها می‌باشد.
    کلید واژگان
    ارزیابی عملکرد
    شایستگی‌های دانش‌آموختگان
    دانشگاه نظامی

    شماره نشریه
    75
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    دانشگاه افسری امام علی(ع)
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه افسری امام علی(ع) (نویسندۀ مسئول)؛ m.abbasian@modares.ac.ir
    عضو هیئت علمی و مربی دانشگاه افسری امام علی(ع)
    عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه افسری امام علی(ع)

    شاپا
    1735-5699
    URI
    http://jmm.iranjournals.ir/article_38650.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/240750

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب