شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر میزانِ رضایت سربازان از خدمات یگان بر اساس مدل کانو
(ندگان)پدیدآور
تارین, حمدالهرضایی, بیژننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر رضایت سربازان از خدمات یگان بر اساس مدل کانو انجام شده است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نظر شیوۀ گردآوری دادهها، توصیفی- اکتشافی و از شاخۀ میدانی است. جامعه آماری شامل سربازان غیر بومی یگانهای ارتش مستقر در شهرستان کرمانشاه است که با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای نسبی، تعداد 152 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدهاند. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامه 32 عاملی است که با استفاده از مصاحبه گروه کانونی طراحی شد. روایی محتوایی آن با استفاده از نظر متخصصان بررسی شده و پایایی آن (89/0=a) به دست آمد. یافتههای حاصل از جمعآوری دادهها با استفاده از توزیع فراوانی، آزمون ناپارامتریک فریدمن طبقهبندی و اولویتبندی شدند. نتایج پژوهش نشان داد، وجود تشویقی مرخصی و هدیه در قبال جدی بودن در انجام وظایف، درکِ نیازها و مشکلات خاص سربازان و اقدام در جهت رفع آنها، مجهز بودن قرارگاه سربازی به وسایل ورزشی، به ترتیب مهمترین عوامل اساسی، انگیزشی و عملکردی مؤثر بر رضایت سربازان است.
کلید واژگان
رضایت مشتریالزامات اساسی
الزامات انگیزشی
الزامات عملکردی
شماره نشریه
62تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
دانشگاه افسری امام علی(ع)سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه رازی کرمانشاهاستادیار مدیریت آموزشی، عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه




