تحلیل بعد آموزشی مدل خلاقیت (مطالعه موردی سازمان علمی – آموزشی نظامی)
(ندگان)پدیدآور
حاتمی, حمید رضارئیسی, حمید
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: بدون تردید آنچه که باعث صعود کیفیت بروندادهای سازمان آموزشی می شود، پدیده مهم خلاقیت است. در سازمان های آموزشی مشخص ساختن راهبردهای خلاقیت برای مدیران آموزشی گامی مهم در جهت ارتقاء سطح علمی، آموزشی و تربیتی دانشجویان میباشد. هدف اصلی پژوهش حاضر، تحلیل بعد آموزشی مدل خلاقیت در یک سازمان علمی – آموزشی نظامی می باشد. روش: پژوهش توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری را خبرگان و صاحب نظران در حوزه خلاقیت تشکیل میدهندکه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی، 162 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه محقق ساخته است که پایایی آن با آلفای کرونباخ 0/967 برآورد گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آماری توصیفی و استنباطی به ویژه مدل یابی معادلات ساختاری، آزمون فریدمن، KMO و بارتلت و t مستقل استفاده گردید. نتایج: آزمون غیر پارامتریک فریدمن نشان داد که بین بعد آموزشی و مؤلفههای خلاقیت در سطح p
کلید واژگان
خلاقیتمدلیابی
سازمان آموزشی
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین(ع)Imam Hussein University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه جامع امام حسین (ع)دانشگاه جامع امام حسین (ع)
شاپا
2588-51622645-517X



