نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسین پور, رضاfa_IR
dc.contributor.authorناصری, مریمfa_IR
dc.contributor.authorجمشیدی انگاس, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:22:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:22:52Z
dc.date.available1399-07-09T03:22:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:22:52Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-20en_US
dc.date.submitted1394-09-29fa_IR
dc.identifier.citationحسین پور, رضا, ناصری, مریم, جمشیدی انگاس, محسن. (1393). بررسی اثربخشی آموزش گروهی مدیریت خشم بر پرخاشگری دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی (مطالعه موردی: مدارس راهنمایی دخترانه یک شهرک نظامی در تهران). فصلنامه روانشناسی نظامی, 5(20)fa_IR
dc.identifier.issn2588-5162
dc.identifier.issn2645-517X
dc.identifier.urihttps://jmp.ihu.ac.ir/article_201126.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/239434
dc.description.abstractمقدمه: هدف این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش گروهی مدیریت خشم با رویکرد شناختی- رفتاری بر پرخاشگری دانش آموزان مدارس راهنمایی دخترانه یک شهرک نظامی است. روش: روش تحقیق، شبه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون، پس‌آزمون با دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل است. جامعه آماری را کلیه دانش‌آموزان مدارس راهنمایی دخترانه یک شهرک نظامی تشکیل می‌دهند. روش نمونه‌گیری از نوع تصادفی ساده است. افراد نمونه که ۴۵ نفر بودند با روش جایگزینی تصادفی در سه گروه ۱۵ نفره (دو گروه آزمایش و یک گروه گواه) قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده برای اندازه‌گیری میزان پرخاشگری، آزمون سیاهه بروز خشم حالت و صفت (STAXI-2) است. اطلاعات به‌دست‌آمده از آزمون پرخاشگری گروه‌ها در پس‌آزمون و پیش‌آزمون با استفاده از آزمون‌های تحلیل کوواریانس و لوین مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت و سپس گروه‌ها با یکدیگر مقایسه شدند. نتایج: در رفتار کلی خشم، برون‌ریزی خشم، درون‌ریزی خشم، صفت خشم، خلق‌وخوی خشم، حالت خشم، احساس خشمگینانه و خشم کلامی در سطح اطمینان 99% به میزان 17% تا 64% کاهش پس از آموزش مدیریت خشم در گروه‌های آزمایش مشاهده شد. همچنین در کنترل درون‌ریزی، افزایش نمره گروه‌ها در سطح اطمینان 95% به میزان 15% مشاهده شد. بحث: به‌طورکلی نتایج این تحقیق سودمندی درمان و مؤثر بودن مداخلات در زمینه پرخاشگری را نشان می‌دهد. همچنین این تحقیق نشان داد که پرخاشگری پدیده‌ای قابل‌کنترل است و می‌توان با آموزش شیوه‌های کنترل و مدیریت خشم، آن را کنترل یا تعدیل نمود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین(ع)fa_IR
dc.publisherImam Hussein Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه روانشناسی نظامیfa_IR
dc.relation.ispartofMilitary Psychologyen_US
dc.subjectاثربخشی آموزش گروهیfa_IR
dc.subjectمدیریت خشمfa_IR
dc.subjectپرخاشگریfa_IR
dc.titleبررسی اثربخشی آموزش گروهی مدیریت خشم بر پرخاشگری دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی (مطالعه موردی: مدارس راهنمایی دخترانه یک شهرک نظامی در تهران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه جامع امام حسین (ع)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue20


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد