نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاعرابی, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorسلطان محمدی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:17:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:17:03Z
dc.date.available1399-07-09T03:17:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:17:03Z
dc.date.issued2009-08-23en_US
dc.date.issued1388-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-10-07en_US
dc.date.submitted1395-07-16fa_IR
dc.identifier.citationاعرابی, سید محمد, سلطان محمدی, مهدی. (1388). تاثیر بازارگرایی بر عملکرد شرکت های ایرانی فعال در بازار بورس تهران. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول), 16(59), 1-25.fa_IR
dc.identifier.issn2251-8037
dc.identifier.issn2476-5988
dc.identifier.urihttp://jmsd.atu.ac.ir/article_4966.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/237454
dc.description.abstract<span lang="AR-SA">در دهه گذشته مفهوم بازار گرایی و اثرات آن بر عملکرد مورد مطالعه و توجه گسترده ای قرار داشته است. هر چند که تحقیقات انجام شده نشان می دهد که هنوز در مورد تأثیر بازار گرایی بر عملکرد به خصوص در کشورهای در حال توسعه جای تردید وجود دارد. این تحقیق، نحوه اندازه گیری سازه بازار گرایی را بر اساس مفهوم پردازی نارور و اسلیتر در شرایط خاص محیطی ایران مورد توجه قرار داده و تأثیر بازار گرایی را بر عملکرد شرکت های ایرانی بررسی می کند. همچنین نقش تعدیل کننده عوامل محیطی شدت تغییرات بازار، شدت رقابت و قدرت خریداران را در این رابطه آزمون می نماید. داده های میدانی در خصوص بازار گرایی و عملکرد از طریق پرسشنامه هایی که بین </span><span lang="FA">۳۷۳</span><span lang="AR-SA"> شرکت عضو سازمان بورس و اوراق بهادار تهران توزیع شده جمع آوری گردیده است. با توجه به </span><span lang="FA">۱۴۱</span><span lang="AR-SA"> پرسشنامه تکمیل شده و قابل استفاده، نرخ پاسخگویی </span><span lang="FA">8/37</span><span lang="AR-SA"> درصد بوده است. داده های عملکرد عینی از صورتهای مالی سالیانه این شرکت ها استخراج شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که بازار گرایی بر عملکرد ذهنی، عینی و کلی تأثیر معنادار و مثبت دارد. قدرت خریداران، نقش تعدیل کننده در رابطه بین بازار گرایی و عملکرد ذهنی و کلی دارد ولی عوامل شدت رقابت و شدت تغییرات بازار، تعدیل کننده این رابطه نیستند.</span>fa_IR
dc.format.extent467
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات مدیریت (بهبود و تحول)fa_IR
dc.relation.ispartofManagement Studies in Development and Evolutionen_US
dc.subjectبازار گراییfa_IR
dc.subjectعملکردfa_IR
dc.subjectشدت رقابتfa_IR
dc.subjectتغییرات بازارfa_IR
dc.subjectقدرت خریدارانfa_IR
dc.titleتاثیر بازارگرایی بر عملکرد شرکت های ایرانی فعال در بازار بورس تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue59
dc.citation.spage1
dc.citation.epage25


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد