چند روش برای ارزیابی گزینه های استراتژیک
(ندگان)پدیدآور
رحمان سرشت, حسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بررسی اوضاع و شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به طور اعم و تجزیه و تحلیل وضع بازار، امکانات و محدودیت های سازمان به طور اخص، راههایی را برای محدود ساختن، ادامه وضع موجود و یا توسعه کسب و کار پیش پای صاحبان کار قرار می دهد. اما بدیهی است که هر راهی را نه بدون مطالعه می توان پذیرفت و نه نسنجیده می توان رد کرد. قاعدتا باید معیارهایی را برای ارزیابی راههای مورد بحث، که می توانند گزینه ها یا شقوق استراتژیک نامیده شوند، به کار برد. تطبیق پذیری، قابلیت پذیرش، و امکان پذیری را می توان به عنوان سه معیار کلی، برای تصمیم گیری در مورد گزینه های استراتژیک به کار برد.
کلید واژگان
گزینه های استراتژیکتطبیق پذیری
قابلیت پذیرش
امکان پذیری
شماره نشریه
5تاریخ نشر
1992-05-221371-03-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
هیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییشاپا
2251-80372476-5988




