عوامل موثر بر نگرش مصرف کننده داخلی در انتخاب خطوط هوایی
(ندگان)پدیدآور
یاوری گهر, فاطمهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
رفتار مصرفی مصرف کننده تحت تاثیر عواملی نظیر: عوامل فرهنگی، عوامل اجتماعی، عوامل شخصی و عوامل روانشناختی قرار می گیرد. پژوهش حاضر با تاکید بر عوامل روانشناختی سعی در بررسی عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده داخلی در انتخاب خطوط هوایی (خطوط هوایی امارات و ایران ایر به مقصد دوبی) به طور اعم و سنجش نگرش مصرف کنندگان داخلی نسبت به این دو خط هوایی، بطور خاص را دارد. پس از انجام تحلیل های مربوط با استفاده از روش میانگین این نتیجه حاصل شد که از حیث امنیت پرواز، مدیریت پرواز، ساعات پرواز مناسب، تعدد ساعات پرواز، ارائه ی خدمات در طول پرواز و ارائه ی تخفیف، به طور متوسط نگرش مسافرین ایرانی به هواپیمایی امارات در مقایسه با هواپیمایی ایران ایر، مثبت تر است. و در مورد ویژگی قیمت نگرش مسافرین ایرانی نسبت به هواپیمایی امارات و ایران ایر یکسان است. و در نهایت به طور متوسط نگرش مسافرین ایرانی به هواپیمایی امارات در مقایسه با هواپیمایی ایران ایر، مثبت تر است.
کلید واژگان
خطوط هواییمصرف کننده
ایران ایر
درآمد ارزی
شماره نشریه
45تاریخ نشر
2005-05-221384-03-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائیشاپا
2251-80372476-5988




