تاملی در اهمیت و لزوم ارزشیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت
(ندگان)پدیدآور
شریف زاده, فتاحنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
گرچه مسئله ارزشیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت توجه عمیق صاحبنظران و مدیران منابع انسانی را به خود معطوف نموده است با اینحال هنوز این عمل چندان مورد استقبال واقع نشده است. به عبارت دیگر در مقایسه با برنامه های برگزار شده آموزش ضمن خدمت، ارزشیابی واقعی معدودی از این دوره های آموزشی صورت گرفته است. بدین سبب فقدان ارزشیابی اصولی برنامه های آموزشی حتی در بخش عمومی بیشتر محسوس بوده و احتمالا این قسمت از برنامه، توسعه نیافته ترین جنبه فرایند اموزش ضمن خدمت در سازمان های عمومی می باشد. علیرغم این موضوع، آموزش ضمن خدمت از مهمترین مسائل کلیدی در تربیت نیروی انسانی کارامد و کارا می باشد. به طور خلاصه در فرایند آموزش، مادام که ارزشیابی صورت نگرفته باشد، برنامه، کامل تلقی نمی شود، زیرا این ارزشیابی برنامه است که به اسر تربیت منابع انسانی و آموزش ضمن خدمت کارکنان معنی و مفهوم می بخشد.
کلید واژگان
ارزشیابیبرنامه های آموزش
ضمن خدمت
شماره نشریه
16تاریخ نشر
1995-02-201373-12-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
هیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییشاپا
2251-80372476-5988




