نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرزمجویی, دامونfa_IR
dc.contributor.authorسعیدی, ناصرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:15:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:15:14Z
dc.date.available1399-07-09T03:15:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:15:14Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2014-07-01en_US
dc.date.submitted1393-04-10fa_IR
dc.identifier.citationرزمجویی, دامون, سعیدی, ناصر. (1394). تدوین راهبرد توسعه ترانزیت در بندر انزلی با استفاده ازروش ماتریس سوات و QSPM. مجله علوم و فنون دریایی, 14(4), 1-14. doi: 10.22113/jmst.2016.8582fa_IR
dc.identifier.issn2008-8965
dc.identifier.issn2538-5380
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22113/jmst.2016.8582
dc.identifier.urihttp://jmst.sinaweb.net/article_8582.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/236816
dc.description.abstractبندر انزلی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین بندر شمال کشور، اهمیت ویژه ای در ترانزیت کالا را دارد. با شناسایی دقیق موقعیت کلیدی این بندر در مسیر کریدور شمال – جنوب و با تدوین راهبرد صحیح در راستای ترانزیت می توان به ارتقای عملکرد این بندر از طریق جذب کالاهای بیشتر پرداخت. در این تحقیق، استناد به افزایش بیشتر ترانزیت کالا از بندر انزلی به عنوان ماموریت بندر انزلی و با استفاده از تحلیل سوات (SWOT) نقاط قوت و ضعف (عوامل داخلی) و تهدید ها و فرصتهای (عوامل خارجی) بندر انزلی شناسایی و ارزیابی می شوند. بررسی ماتریس ارزیابی داخلی نشان می دهد که در بین عوامل داخلی، ورود سریع و ایمن کشتی به بندر و نرم تخلیه و بارگیری بالا دلیل جذابیت ترانزیت در این بندر است . در حالیکه فقدان سیستم هماهنگ کننده و کمبود انبارهای مسقف و بار انداز از مهمترین نقاط ضعف بندر انزلی شناخته شده است. نتایج جدول ارزیابی عوامل خارجی بیان می کند که افزایش درآمد ترانزیت مهمترین فرصت و رقابت شدید در جذب ترانزیت مهمترین تهدید در بین عوامل خارجی می باشد. در نهایت با استفاده از روش ماتریس کمی برنامه ریزی استراتژیک ( QSPM) به تدوین مناسبترین راهبرد پرداخته شده است. در این راستا از بین هشت راهبرد انتخاب شده، "سیاست جذب تجار" ، " سیاست حفظ مشتریان ثابت" و سیاست " نوسازی تجهیزات محوطه بندری " بترتیب بیشترین اولویت را کسب نموده اند.fa_IR
dc.format.extent535
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علوم و فنون دریاییfa_IR
dc.publisherKhorramshahr University of Marine Science and Technologyen_US
dc.relation.ispartofمجله علوم و فنون دریاییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Marine Science and Technologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22113/jmst.2016.8582
dc.subjectبندر انزلیfa_IR
dc.subjectتدوین راهبردfa_IR
dc.subjectسواتfa_IR
dc.subjectQSPMfa_IR
dc.titleتدوین راهبرد توسعه ترانزیت در بندر انزلی با استفاده ازروش ماتریس سوات و QSPMfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.department1. گروه حمل و نقل دریایی، دانشکده اقتصاد و مدیریت دریا، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهرfa_IR
dc.contributor.departmentگروه اقتصاد، دانشکده اقتصاد و مدیریت دریا، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهرfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue4
dc.citation.spage1
dc.citation.epage14


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد