• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های مدیریت آموزشی
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های مدیریت آموزشی
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه هنجار استراتژی‌های مطالعه و یادگیری (LASSI) و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانشجویان

    (ندگان)پدیدآور
    صالحی, محمدعنایتی, ترانه
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده: استراتژی‎های یادگیری یک موضوع مهمی است که توجه بسیاری از محققان را در دهه‎های اخیر به خود جلب کرده است. به این ترتیب این تحقیق نیز با هدف مقایسه هنجار استراتژی‌های مطالعه و یادگیری (LASSI) و بررسی رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانشجویان انجام شده است.نوع تحقیق همبستگی و جامعه‎ی آماری پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و حجم نمونه بر اساس فرمول نسبت 386 نفر به‎صورت تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. مؤلفه‌های اصلی استراتژی‌های مطالعه و یادگیری با استفاده از پرسش‎نامه استاندارد شده استراتژی‌های مطالعه و یادگیری (LASSI)مورد اندازه‌گیری قرار گرفت. با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون، رابطه سه مؤلفه‌ اصلی مهارت، اشتیاق و خودنظم‌دهی باپیشرفت تحصیلی (معدل کل ترم دانشجویان) مورد بررسی قرار گرفت و با استفاده از تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی توکی مؤلفه‎های اصلی استراتژی‎های مطالعه و یادگیری در گروه‎های مختلف آموزشی مورد مقایسه قرار گرفت. یافته‌ها حاکی از آن است که هر سه مؤلفه‌ اصلی استراتژی‌های مطالعه و یادگیری با پیشرفت تحصیلی رابطه معنی‌داری داشتند و سه مؤلفه اصلی استراتژی‌های مطالعه و یادگیری در بین گروه‌های مختلف آموزشی دانشجویان متفاوت بودند و نیمرخ استراتژی‌های مطالعه و یادگیری دانشجویان دختر و پسر در چندین حیطه متفاوت بودند، همچنین نیمرخ استراتژی‌های مطالعه و یادگیری دانشجویان با جدول نمونه هنجاری دانشجویان آمریکایی تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای دارند.
    کلید واژگان
    واژه‌های کلیدی: هنجار
    راهبردهای مطالعه و یادگیری
    پیشرفت تحصیلی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2009-08-23
    1388-06-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
    Rudehen Islamic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی
    عضو هیات علمی

    شاپا
    2008-1138
    URI
    https://jmte.riau.ac.ir/article_867.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/236249

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب