سبک های تفکر ، هیجان طلبی و پیشرفت تحصیلی
(ندگان)پدیدآور
احدی, حسنخوئینی, فاطمه
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده
 این پژوهش با هدف بررسی رابطۀ سبک های تفکر با هیجان طلبی ، سبک های تفکر با پیشرفت تحصیلی و رابطه بین هیجان طلبی با پیشرفت تحصیلی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل : کلیه دانشجویان رشته هنر و ریاضی دانشکده هنر و معماری و مجتمع آموزشی پیامبر اعظم واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی بودند . نمونه پژوهش شامل928 دانشجو ( 266 پسر و 662 دختر )بود که به روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب شدند.برای سنجش سبک های تفکر از پرسش نامه سبک های تفکر3 استرنبرگ و نیز برای اندازه گیری هیجان طلبی از آزمون هیجان طلبی آرنت4 استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون و آزمون t نشان داد که بین سبک های تفکر قانون گذار،فرد سالار ، جرگه سالار ، ناسالار،  درون نگر ، آزاد اندیش و هیجان طلبی در گروه پسران رابطۀ مستقیم وجود داشت و بین قانون گذار ، قضاوت گر ، آزاد اندیش و هیجان طلبی در دختران رابطه مستقیم و بین اجرایی ، محافظه کار و هیجان طلبی در دختران رابطۀ معکوس وجود داشت و نیز بین قانون گذار ، پایورسالار و پیشرفت تحصیلی در پسران رابطه مستقیم وجود داشت و در دختران بین قانون گذار ، جرگه سالار ، درون نگر ، آزاد اندیش و پیشرفت تحصیلی رابطه مستقیم و بین اجرایی ، محافظه کار و پیشرفت تحصیلی رابطه معکوس وجود داشت و هم چنین بین هیجان طلبی و پیشرفت تحصیلی پسران رابطه معنی دار نبوده ولی در دختران بین آنها رابطه مستقیم وجود داشت .
کلید واژگان
کلید واژه ها : سبک های تفکرهیجان طلبی
پیشرفت تحصیلی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
عضو هیات علمیدانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران



